PLAN WYNIKOWY „DEUTSCH KOMPAKT neu” kl. 7
JĘZYK NIEMIECKI DLA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
(II etap edukacyjny, klasa VII)
Treści nauczania / temat rozdziału |
Wymagania edukacyjne |
Środki dydaktyczne / materiał nauczania |
Procedury sprawdzania i oceniania ucznia |
Liczba godz. lekc. |
||
podstawowe (P) |
ponadpodstawowe (PP) |
Zadania sprawdzające |
Kryteria sukcesu (wskaźniki) |
|||
Uczeń: |
Uczeń: |
|||||
Rozdział 1 Deutsch ist mein neues Hobby |
‒ zna alfabet, ‒ zgłasza swoją obecność lekcji, ‒ zna liczby od 0 do 19, ‒ potrafi przyporządkować poznane wyrazy i zwroty do obrazków, ‒ potrafi podać swój wiek i zapytać o wiek, ‒ potrafi poinformować o nieobecności kolegi lub koleżanki na lekcji, ‒ podaje podstawowe informacje o sobie, ‒ potrafi zapytać o podstawowe informacje, ‒ zna i zapisuje liczebniki do 100, ‒ zna potoczne i formalne pozdrowienia, ‒ rozróżnia formy pozdrowienia specyficzne dla różnych pór dnia, ‒ potrafi przywitać się i pożegnać się, ‒ rozróżnia formy powitania w krajach niemieckojęzycznych, ‒ potrafi wypełnić formularz, ‒ potrafi zapytać o numer telefonu i podać swój numer, ‒ zna i stosuje zaimki osobowe: ich, du, er, sie, es, ‒ zna i stosuje zaimki pytajne: was, wer, wie,wo, woher, ‒ odmienia czasowniki regularne w lp, ‒ odmienia czasownik sein w lp i lm. |
‒ poprawnie zapisuje alfabet, ‒ poprawnie zapisuje poznane słowa, ‒ zna i stosuje w mowie i piśmie oficjalne i potoczne formy pozdrowień, ‒ poprawnie układa zdania oznajmujące i pytające, stosując zaimki pytajne: was, wer,wo,woher, wie, ‒ klasyfikuje długie i krótkie samogłoski i poprawnie wymawia wyrazy, w których one występują, ‒ samodzielnie tworzy dialogi, ‒ swobodnie mówi o sobie , ‒ na podstawie usłyszanego lub przeczytanego tekstu opowiada o osobach. |
Podręcznik rozdział 1: lekcje 1−4, FOKUS – Wiederholung, Miniwörterbuch, Aktivwörterbuch, Grammatikkompakt!, s. 10–22
Zeszyt ćwiczeń rozdział 1: lekcje 1−4, FOKUS– Wiederholung, Kommunikation kompakt!, Grammatikkompakt! – ÜBUNGEN, Keine Angst vordem Test!, s. 6–20
Nagrania pod kodami QR
Bank pomysłów: ćwiczenia uzupełniające oraz dla uczniów zdysfunkcjami i o podwyższonym stopniu trudności, gry językowe
dlanauczyciela.pl – stronainternetowa dla nauczycieli z materiałami dodatkowymi |
Zadania w podręczniku sprawdzające umiejętność mówienia: zad. 1 s. 10, zad. 3, 4, 5, 6 s. 11, zad. 1, 2, 3 s. 12, zad. 5, 6 s. 13, zad. 2 s. 14, zad. 4, 6 s. 15, zad. 1, 2 s. 16, zad. 5 s. 17, zad. 3 s. 18, zad. 4, 8 s. 19.
Zadania w podręczniku sprawdzające umiejętność pisania: zad. 8 s. 13, zad. 1, 2, 3 s. 16, zad. 4 s. 17, zad. 1, 2, 3 s. 18, zad. 6, 7 s. 19.
Zadania pisemne sprawdzające stopień opanowania struktur gramatycznych i słownictwa z lekcji 1−4: zeszyt ćwiczeń.
Zadania sprawdzające szczegółowe, selektywne i globalne rozumienie tekstu czytanego i słuchanego: zad. 2 s. 10, zad. 4 s. 12, zad. 7 s. 13, zad. 1 s. 14, zad. 3, 5 s. 15, zad. 4 s. 17, zad. 2 s. 18, zad. 5 str.19.
Test sprawdzający 1 |
Mówienie wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi ustnej wskazanych w PSO
Pisanie wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi pisemnej wskazanych w PSO
Rozumienie tekstu słuchanego i czytanego wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania rozumienia tekstu słuchanego/czytanego wskazanych w PSO
Zaliczenie wymagań edukacyjnych w formie testu wg kryteriów PSO |
8 |
Rozdział 2 Schuleisttoll! |
‒ zna i poprawnie wymawia nazwy przedmiotów szkolnych, ‒ zna, poprawnie wymawia i zapisuje dni tygodnia, ‒ podaje plan lekcji z uwzględnieniem dni tygodnia, ‒ opowiada i pisze o swoim planie lekcji, stosując proste zdania, ‒ zna nazwy ocen i potrafi poinformować o ocenie otrzymanej w szkole, ‒ wyraża swoją opinię (aprobata i dezaprobata), ‒ potrafi podać nazwy przyborów szkolnych z rodzajnikiem określonym i nieokreślonym, ‒ zna reguły użycia rodzajnika określonego, nieokreślonego i przeczenia kein, ‒ zna odmianę czasowników finden, haben, sein i mögen w lp i lm. |
‒ zna, poprawnie wymawia i zapisuje nazwy przedmiotów szkolnych, ‒ na bazie poznanego słownictwa układa dialogi, ‒ na bazie podanego słownictwa układa zdania oznajmujące i pytające, ‒ stosuje w swoich wypowiedziach ustnych i pisemnych rodzajnik określony, nieokreślony oraz przeczenie kein w mianowniku i w bierniku, ‒ uzyskuje od rozmówcy informacje o planie lekcji, ‒ swobodnie wyraża swoją opinię o przedmiotach szkolnych, ‒ selekcjonuje informacje w tekście czytanym, ‒ poprawnie wymawia i artykułuje poznane na lekcji wyrazy zawierające długie i krótkie samogłoski. |
Podręcznik rozdział 2: lekcje 1−4, FOKUS – Wiederholung, Miniwörterbuch, Aktivwörterbuch,Grammatik kompakt!, s. 24−36
Zeszyt ćwiczeń rozdział 2: lekcje 1−4, FOKUS– Wiederholung, Kommunikation kompakt!, Grammatikkompakt! – ÜBUNGEN, Keine Angst vor dem Test!,s. 22–36
Nagrania pod kodami QR
Bank pomysłów: ćwiczenia uzupełniające oraz dla uczniów zdysfunkcjami i o podwyższonym stopniu trudności, gry językowe
dlanauczyciela.pl – stronainternetowa dla nauczycieli z materiałami dodatkowymi |
Zadania w podręczniku sprawdzające umiejętność mówienia: zad. 1, 2, 3, 4 s. 24, zad. 5, 6, 7 s. 25, zad. 2, 3 s. 26, zad. 4 s. 27, zad.1 s. 28, zad. 3 s. 29, zad. 3, 4 s. 30, zad. 6 s. 33.
Zadania w podręczniku sprawdzające umiejętność pisania: zad. 1, 2, 3 s. 24, zad. 5, 7 s. 25, zad. 1 s. 26, zad. 6 s. 27, zad. 2 s. 28, zad. 4, 5 s. 29, zad. 5, 7 s. 31, zad. 2 s. 32, zad. 3, 4 s. 33.
Zadania pisemne sprawdzające stopień opanowania struktur gramatycznych i słownictwa z lekcji 1−4: zeszyt ćwiczeń.
Zadania sprawdzające szczegółowe, selektywne i globalne rozumienie tekstu czytanego i słuchanego: zad. 5 s. 25, zad. 1 s. 26, zad. 5 s. 27, zad. 1, 2 s. 30, zad. 5, 6 s. 31, zad. 1 s. 32, zad. 5 s. 33.
Test sprawdzający 2 |
Mówienie wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi ustnej wskazanych w PSO
Pisanie wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi pisemnej wskazanych w PSO
Rozumienie tekstu słuchanego i czytanego wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania rozumienia tekstu słuchanego/czytanego wskazanych w PSO
Zaliczenie wymagań edukacyjnych w formie testu wg kryteriów PSO |
8 |
Rozdział 3 Familie, Freunde und Haustiere |
‒ zna słownictwo dotyczące zainteresowań, ‒ stosuje w prostych wypowiedziach czasownik modalny mögen, ‒ zna odmianę czasowników: essen, fahren, lesen i tanzen w lp, ‒ potrafi powiedzieć, czym się interesuje i co lubi robić, ‒ nazywa członków najbliższej rodziny, ‒ zna zaimki dzierżawcze w lp, ‒ rozumie globalnie tekst słuchany zawierający poznane słownictwo o rodzinie, ‒ uzupełnia tabelkę zwrotami dotyczącymi rodziny zawartymi w tekście czytanym, ‒ potrafi przedstawić siebie i swoją rodzinę, ‒ odmienia czasownik habeni stosuje go poprawnie w zdaniu, ‒ zna formy czasowników sehen i sprechen w lp, ‒ opisuje osobę na podstawie podanych punktów lub obrazków, stosując poznane zwroty, ‒ zna nazwy podstawowych kolorów i potrafi je napisać, ‒ zna nazwy wybranych zwierząt, ‒ potrafi za pomocą prostych zwrotów opisać wygląd zwierząt, ‒ odmienia czasowniki schlafen i laufen w lp, ‒ potrafi tworzyć zdania przeczące z kein, nein i nicht. |
‒ opowiada o członkach swojej rodziny, ‒ uzyskuje informacje o członkach rodziny swojego rozmówcy: o ich imionach, wieku, zawodzie, miejscu zamieszkania, charakterze i zainteresowaniach, ‒ opisuje relacje rodzinne, ‒ zna i stosuje lm nazw członków rodziny, ‒ w wypowiedziach ustnych i pisemnych poprawnie stosuje czasowniki nieregularne, ‒ potrafi obszernie opowiadać o sobie, swoim wyglądzie i zainteresowaniach, ‒ opowiada o swoich zwierzętach, opisuje ich wygląd i cechy charakteru, ‒ poprawnie artykułuje długie i krótkie samogłoski oraz stosuje odpowiednią intonację zdaniową, ‒ dobrze rozumie globalnie tekst słuchany i czytany, ‒ selekcjonuje informacje zawarte w tekście, stosując je w wypowiedziach ustnych i pisemnych, ‒ w opisach używa nazw kolorów, ‒ samodzielnie tworzy zdania z przeczeniem: kein, nicht i nein, ‒ w wypowiedziach pisemnych i ustnych poprawnie stosuje odmienione czasowniki, ‒ w wypowiedziach pisemnych i ustnych poprawnie stosuje biernik. |
Podręcznik rozdział 3: lekcje 1−4, FOKUS – Wiederholung, Miniwörterbuch, Aktivwörterbuch,Grammatik kompakt!, s. 38–50
Zeszyt ćwiczeń rozdział 3: lekcje 1−4, FOKUS – Wiederholung, Kommunikation kompakt!, Grammatikkompakt! – ÜBUNGEN, Keine Angst vor dem Test!,s. 38–52
Nagrania pod kodami QR
Bank pomysłów: ćwiczenia uzupełniające oraz dla uczniów zdysfunkcjami i o podwyższonym stopniu trudności, gry językowe
dlanauczyciela.pl – stronainternetowa dla nauczycieli z materiałami dodatkowymi |
Zadania w podręczniku sprawdzające umiejętność mówienia: zad. 2, 3 s. 38, zad. 4, 7 s. 39, zad. 1 s. 40, zad. 3, 4 s. 41, zad. 1, 2 s. 42, zad. 5, 6 s. 43, zad. 1, 2 s. 44, zad. 6 s. 45, zad. 3 s. 46.
Zadania w podręczniku sprawdzające umiejętność pisania: zad. 3 s. 38, zad. 6 s. 39, zad. 2 s. 40, zad. 4 s. 41, zad. 4 s. 43, zad. 2 s. 44, zad. 4 s. 45, zad. 1, 2 s. 46, zad. 5, 6 s. 47.
Zadania pisemne sprawdzające stopień opanowania struktur gramatycznych i słownictwa z lekcji 1−4: zeszyt ćwiczeń.
Zadania sprawdzające szczegółowe, selektywne i globalne rozumienie tekstu czytanego i słuchanego: zad. 1 s. 38, zad. 5 s. 39, zad. 2 s. 40, zad. 3 s. 42, zad. 6 s. 43, zad. 2 s. 44, zad. 3, 5 s. 45, zad. 4 s. 46, zad. 6 s. 47.
Test sprawdzający 3 |
Mówienie wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi ustnej wskazanych w PSO
Pisanie wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi pisemnej wskazanych w PSO
Rozumienie tekstu słuchanego i czytanego wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania rozumienia tekstu słuchanego/czytanego wskazanych w PSO
Zaliczenie wymagań edukacyjnych w formie testu wg kryteriów PSO |
8 |
Rozdział 4 AlltagundFreizeit |
‒ potrafi zapytać o godzinę, ‒ podaje czas zegarowy w formie potocznej i oficjalnej, ‒ wyszukuje informacje w wysłuchanym dialogu i stosuje je w ćwiczeniach, ‒ zna słownictwo określające pory dnia, ‒ potrafi podać, ile godzin trwa dzień, ile dni tydzień, ile miesięcy rok, zna pojęcie „rok przestępny”, ‒ zna podstawowe zwroty opisujące przebieg dnia z uwzględnieniem godzin, ‒ zna zasady użycia czasowników rozdzielnie złożonych, ‒ stosuje słownictwo poznane w rozdziale i opowiada, dokąd chodzi z przyjaciółmi (z pomocą prostych konstrukcji zdaniowych), ‒ zna regułę tworzenia rzeczowników złożonych, ‒ z podanych wyrazów tworzy rzeczowniki złożone wcześniej mu znane, ‒ proponuje wspólne wyjście, ‒ zna i stosuje czasowniki modalne müssen i können, ‒ zna i stosuje w prostych zdaniach przyimki: an, um, von, bis, auf, in oraz zu. |
‒ pyta rozmówcę o godzinę, ‒ podaje godzinę, ‒ opisuje przebieg swojego dnia powszedniego, podając godziny, ‒ opisuje przebieg dnia, uzupełniając go informacjami o sposobie spędzania wolnego czasu, ‒ samodzielnie prowadzi dialogi na temat spędzania wolnego czasu, ustala terminy i miejsca, ‒ w wypowiedziach stosuje czasowniki rozdzielnie złożone, ‒ podaje nazwy miejsc, do których się udaje, stosując zwroty z przyimkami, ‒ tworzy rzeczowniki złożone z nowych, nieznanych wyrazów, ‒ mówi o swoich obowiązkach, stosując w konstrukcjach zdaniowych czasowniki modalne müssen i können, ‒ zna i stosuje w samodzielnie tworzonych zdaniach przyimki: an, um, von, bis, auf, in oraz zu. |
Podręcznik rozdział 4: lekcje 1−4, FOKUS – Wiederholung, Miniwörterbuch, Aktivwörterbuch,Grammatik kompakt!,s. 54–66
Zeszyt ćwiczeń rozdział 4: lekcje 1−4, FOKUS – Wiederholung, Kommunikation kompakt!, Grammatikkompakt! – ÜBUNGEN, Keine Angst vor dem Test!,s. 54–68
Nagrania pod kodami QR
Bank pomysłów: ćwiczenia uzupełniające oraz dla uczniów zdysfunkcjami i o podwyższonym stopniu trudności, gry językowe
dlanauczyciela.pl – stronainternetowa dla nauczycieli z materiałami dodatkowymi |
Zadania w podręczniku sprawdzające umiejętność mówienia: zad. 2, 3, 5 s. 54, zad. 6, 7, 9 s. 55, zad. 1, 2 s. 56, zad. 4, 5 s. 57, zad. 1, 2 5 s. 58, zad. 7, 8 s. 59, zad. 2, 3 s. 61, zad. 1 s. 62.
Zadania w podręczniku sprawdzające umiejętność pisania: zad. 1, 4 s. 54, zad. 8 s. 55, zad. 3 s. 56, zad. 3 s. 58, zad. 6, 8 s. 59, zad. 1 s. 60, zad. 2, 3 s. 62, zad. 5 s. 63.
Zadania pisemne sprawdzające stopień opanowania struktur gramatycznych i słownictwa z lekcji 1−4: zeszyt ćwiczeń.
Zadania sprawdzające szczegółowe, selektywne i globalne rozumienie tekstu czytanego i słuchanego: zad. 8 s. 55, zad. 3 s. 56, zad. 4 s. 58, zad. 1 s. 60, zad. 4 s. 63.
Test sprawdzający 4 |
Mówienie wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi ustnej wskazanych w PSO
Pisanie wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi pisemnej wskazanych w PSO
Rozumienie tekstu słuchanego i czytanego wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania rozumienia tekstu słuchanego/czytanego wskazanych w PSO
Zaliczenie wymagań edukacyjnych w formie testu wg kryteriów PSO |
8 |
Rozdział 5 GutenAppetit! |
‒ zna nazwy miar i opakowań żywności, ‒ potrafi zapytać o cenę i ją podać, ‒ umie ułożyć listę zakupów, ‒ poprawnie uzupełnia luki w tekście brakującymi zwrotami usłyszanymi lub zaczerpniętymi z tekstu, ‒ zna i stosuje w zdaniach zaimki osobowe w bierniku w lp i lm, ‒ zna nazwy podstawowych produktów żywnościowych, ‒ zna nazwy posiłków, ‒ potrafi podać nazwę ulubionych potraw i napojów, ‒ potrafi podać nazwy potraw jedzonych na śniadanie, na obiad i na kolację w formie pisemnej i ustnej, ‒ opisuje smak różnych potraw, wykorzystując poznane przymiotniki, ‒ uzasadnia w krótkich, prostych zdaniach, dlaczego coś lubi bądź czegoś nie lubi, używając przeczeń kein i nicht, ‒ stosuje przeczenie kein w bierniku, ‒ zna stopniowanie przysłówka gern ‒ potrafi złożyć zamówienie w barze szybkiej obsługi.
|
‒ potrafi poprawnie dopasować nazwę miary lub opakowania do artykułów spożywczych, ‒ potrafi prowadzić rozmowy w sklepie, pytając o ceny, ‒ swobodnie odpowiada na pytania, korzystając z informacji z tekstu w formie pisemnej i ustnej, ‒ mówi, co chce kupić, ‒ poprawnie artykułuje poznane na lekcji wyrazy zawierające głoski: i iie, ‒ przyporządkowuje poznane produkty żywnościowe oraz potrawy do poszczególnych posiłków, ‒ potrafi powiedzieć, które potrawy lubi, a których nie lubi jadać na śniadanie, obiad i kolację, ‒ na podstawie wysłuchanego tekstu umie powiedzieć, co jedzą i piją inni, ‒ ustala codzienne menu, ‒ opisuje smak potraw, ‒ swobodnie składa zamówienie, ‒ przyjmuje zamówienia, odgrywając rolę sprzedawcy w barze szybkiej obsługi, ‒ stosuje zdania ze spójnikami: aber, denn, oder i und, ‒ potrafi artykułować krótkie i długie samogłoski. |
Podręcznik rozdział 5: lekcje 1−4, FOKUS – Wiederholung, Miniwörterbuch, Aktivwörterbuch,Grammatik kompakt!,s. 68–80
Zeszyt ćwiczeń rozdział 5: lekcje 1−4, FOKUS– Wiederholung, Kommunikation kompakt!, Grammatikkompakt! – ÜBUNGEN, Keine Angst vor dem Test!,s. 70–84
Nagrania pod kodami QR
Bank pomysłów: ćwiczenia uzupełniające oraz dla uczniów zdysfunkcjami i o podwyższonym stopniu trudności, gry językowe
dlanauczyciela.pl – stronainternetowa dla nauczycieli z materiałami dodatkowymi |
Zadania w podręczniku sprawdzające umiejętność mówienia: zad. 1 s. 68, zad. 5 s. 69, zad. 1 s. 70, zad. 3, 5 s. 71, zad. 1 s. 72, zad. 5 s. 73, zad. 1 s. 74, zad. 4 s. 75, zad. 2, 3, 4 s. 76.
Zadania w podręczniku sprawdzające umiejętność pisania: zad. 1, 3 s. 68, zad. 2 s. 72, zad. 3, 4 s. 73, zad. 2 s. 74, zad. 3 s. 75, zad. 1 s. 76, zad. 5, 7 s. 77.
Zadania pisemne sprawdzające stopień opanowania struktur gramatycznych i słownictwa z lekcji 1−4: zeszyt ćwiczeń.
Zadania sprawdzające szczegółowe, selektywne i globalne rozumienie tekstu czytanego i słuchanego: zad. 2 s. 68, zad. 4, 5 s. 69, zad. 2 s. 70, zad. 4 s. 71, zad. 1 s. 72, zad. 2 s. 74, zad. 6 s. 77.
Test sprawdzający 5 |
Mówienie wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi ustnej wskazanych w PSO
Pisanie wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi pisemnej wskazanych w PSO
Rozumienie tekstu słuchanego i czytanego wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania rozumienia tekstu słuchanego/czytanego wskazanych w PSO
Zaliczenie wymagań edukacyjnych w formie testu wg kryteriów PSO |
8 |
Rozdział 6 Kalender, Wetter und Ferien |
‒ zna nazwy miesięcy i pórroku, ‒ opisuje krótko pogodę, ‒ pyta o datę urodzin i udziela informacji na ten temat, ‒ podaje datę urodzin,używając liczebnikówporządkowych, ‒ rozróżnia zapis daty i liczby, ‒ podaje terminyważniejszych świąt i wydarzeń w roku, ‒ zna nazwy środków transportu, ‒ mówi, czym dojeżdża do szkoły, a czym wybiera się na wakacje, ‒ zna wybrane nazwy miejsc wypoczynku, ‒ potrafi krótko powiedzieć, dokąd jedzie na wakacje, kiedy i czym, ‒ zna podstawowesłownictwo dotyczące formspędzania wolnego czasu, ‒ odpowiada na pytanie wohin, stosując przyimki:an, auf i in, ‒ zna i stosuje w krótkichwypowiedziach przyimkinach i zu, ‒ zna odmianę czasownikówzwrotnych: sichtreffen, sichsonnen, sichlangweilen i sichfreuen, ‒ potrafi wykorzystać informacjezaoisane na mapie, ‒ umie powiedzieć o wymarzonych wakacjach. |
‒ samodzielnie tworzy wypowiedzi z zastosowaniem poznanego słownictwa ‒ opisuje pogodę, używając w zdaniu zwrotów opisujących zjawiska atmosferyczne, ‒ podaje daty, używając poprawnych form liczebników porządkowych, ‒ podaje swoją datę urodzin i daty urodzin innych osób, ‒ zna nazwy świąt i wydarzeń w roku w Polsce i Niemczech, ‒ opisuje różne miejsca wypoczynku, ‒ opowiada, dokąd, czym i kiedy jedzie na wakacje, dlaczego, jaka jest tam pogoda i co się tam robi, ‒ stosuje poprawnie w wypowiedziach przyimki an, auf, in, nach i zu, ‒ stosuje w zdaniach poprawne formy czasowników zwrotnych, ‒ mówi o swoich zajęciach w czasie wolnym oraz o zajęciach innych osób, ‒ artykułuje poprawnie wyrazy poznane na lekcji, m.in. w których występują głoski: t, tt i th. |
Podręcznik rozdział 6: lekcje 1−4, FOKUS – Wiederholung, Miniwörterbuch, Aktivwörterbuch,Grammatik kompakt!,s. 82–94
Zeszyt ćwiczeń rozdział 6: lekcje 1−4, FOKUS– Wiederholung, Kommunikation kompakt!, Grammatikkompakt! – ÜBUNGEN, Keine Angst vor dem Test!,s. 86–100
Nagrania pod kodami QR
Bank pomysłów: ćwiczenia uzupełniające oraz dla uczniów zdysfunkcjami i o podwyższonym stopniu trudności, gry językowe
dlanauczyciela.pl – stronainternetowa dla nauczycieli z materiałami dodatkowymi |
Zadania w podręczniku sprawdzające umiejętność mówienia: zad. 1, 2, 3 s. 82, zad. 6 s. 83, zad. 2, 3, 4 s. 84, zad. 5, 6 s. 85, zad. 1 s. 86, zad. 2, 4 s. 87, zad. 1, 3 s. 88, zad. 6 s. 89, zad. 3 s. 90, zad. 7 s. 91.
Zadania w podręczniku sprawdzające umiejętność pisania: zad. 1 s. 84, zad. 5, 7 s. 85, zad. 4 s. 87, zad. 2 s. 88, zad. 5 s. 89, zad. 1 s. 90, zad. 4, 5 s. 91.
Zadania pisemne sprawdzające stopień opanowania struktur gramatycznych i słownictwa z lekcji 1−4: zeszyt ćwiczeń.
Zadania sprawdzające szczegółowe, selektywne i globalne rozumienie tekstu czytanego i słuchanego: zad. 1 s. 82, zad. 4, 5 s. 83, zad. 2, 3 s. 87, zad. 4 s. 89, zad. 2 s. 90, zad. 6 s. 91.
Test sprawdzający 6 |
Mówienie wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi ustnej wskazanych w PSO
Pisanie wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi pisemnej wskazanych w PSO
Rozumienie tekstu słuchanego i czytanego wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania rozumienia tekstu słuchanego/czytanego wskazanych w PSO
Zaliczenie wymagań edukacyjnych w formie testu wg kryteriów PSO |
8 |
PLAN WYNIKOWY „DEUTSCH! KOMPAKT NEU”
JĘZYK NIEMIECKI DLA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
(II etap edukacyjny, klasa VIII)
Treści nauczania / temat rozdziału |
Wymagania edukacyjne |
Środki dydaktyczne / materiał nauczania |
Procedury sprawdzania i oceniania ucznia |
Liczba godz. lekc. |
||
podstawowe (P) |
ponadpodstawowe (PP) |
Zadania sprawdzające |
Kryteria sukcesu (wskaźniki) |
|||
Uczeń: |
Uczeń: |
|||||
Starter (Starter) |
‒ odpowiada na pytania na podstawie mapy Niemiec, zdjęć i róży wiatrów, ‒ rozumie globalnie tekst słuchany, ‒ przedstawia się i mówi, co je i pije na śniadanie, ‒ przyporządkowuje miejsca zamieszkania właściwym osobom, ‒ znajduje w tekście czytanym odpowiednie informacje, ‒ zna nazwy przedmiotów i przyborów szkolnych, ‒ odpowiada na pytania do tekstu czytanego na temat przedmiotów i przyborów szkolnych, ‒ odpowiada na pytania, uzupełniając zdania brakującymi informacjami, ‒ na podstawie słuchanego tekstu wynajduje w zdaniach nieprawdziwe informacje, ‒ odpowiada na pytania do tekstu czytanego na temat ulubionego dnia, ‒ znajduje w tekście zapis słowny podanych liczbowo godzin, ‒ uzupełnia zwroty brakującymi czasownikami na podstawie tekstu, ‒ układa zwroty na temat czynności dnia codziennego we właściwej kolejności, ‒ odpowiada na pytania dotyczące terminów na podstawie tabeli według podanego wzoru, ‒ przyporządkowuje zdjęciom podane podpisy, ‒ uzupełnia zdania podanymi informacjami, ‒ na podstawie wysłuchanego audiobloga uzupełnia terminarz brakującymi informacjami, ‒ na podstawie wysłuchanego audiobloga uzupełnia plan lekcji brakującymi nazwami przedmiotów i zajęć szkolnych, ‒ na podstawie wysłuchanego audiobloga decyduje, które odpowiedzi są zgodne z treścią Nagrania, audioblogi, ‒ odmienia czasowniki w czasie teraźniejszym, ‒ zna rodzajniki określone i nieokreślone, zaimki dzierżawcze i przeczenie kein w mianowniku i bierniku, ‒ zna rodzaje negacji w zdaniu niemieckim, ‒ zna czasowniki rozdzielnie złożone i zasadę ich użycia w zdaniu, ‒ zna czasowniki zwrotne i odmianę zaimka zwrotnego. |
‒ odpowiada pełnaymi zdaniami na pytania na podstawie mapy Niemiec, zdjęć i róży wiatrów, ‒ przedstawia się i mówi, co zwykle je i pije na śniadanie, ‒ mówi, w jakich częściach Niemiec mieszkają podane osoby na podstawie wysłuchanego tekstu, ‒ potrafi przedstawić osoby na podstawie przeczytanego tekstu, opowiedzieć, co jedzą chętnie, chętniej i najchętniej, ‒ mówi, jakie przedmioty szkolne ma w poszczególne dni tygodnia i w związku z tym jakich przyborów szkolnych (nie) potrzebuje, ‒ potrafi skorygować nieprawdziwe informacje w zdaniach i podać poprawne, ‒ przygotowuje z kolegą/koleżanką plakat o wybranym przedmiocie szkolnym i na podstawie plakatu opowiada o tym przedmiocie, ‒ odpowiada pełnymi zdaniami na pytania do tekstu, ‒ potrafi zapisać słownie podane godziny, ‒ zna czasowniki rozdzielnie złożone i zwroty dotyczące czynności dnia codziennego i poprawnie stosuje je w swoich wypowiedziach, ‒ potrafi opisać przebieg dnia, ‒ rozmawia o terminach, ‒ nazywa polskie słodycze i wypieki, ‒ opowiada o początku roku szkolnego Iva na podstawie wysłuchanego audiobloga, ‒ odpowiada pełnymi zdaniami na pytania do audiobloga, ‒ poprawnie stosuje w wypowiedziach czasowniki regularne, nieregularne, rozdzielnie złożone i zwrotne w czasie teraźniejszym, ‒ poprawnie stosuje w wypowiedziach rodzajniki określone i nieokreślone, zaimki dzierżawcze i przeczenie keinw mianowniku i bierniku, ‒ poprawnie stosuje przeczenia w zdaniach, ‒ rozmawia na temat ulubionych potraw i napojów, ‒ rozmawia na temat planu lekcji i przedmiotów szkolnych.
|
Podręcznik rozdział 1: lekcje 1−3, FOKUS – Wiederholung, Miniwörterbuch, Aktivwörterbuch, Grammatikkompakt!, Mehr wissen = Mehr können
Zeszytćwiczeń rozdział 1: lekcje 1−3, FOKUS– Wiederholung, Kommunikation kompakt!, Grammatik kompakt! – ÜBUNGEN, KeineAngst vordem Test!
Nagrania, audioblogi
Bank pomysłów: ćwiczenia uzupełniające oraz dla uczniów zdysfunkcjami i o podwyższonym stopniu trudności, gry językowe
dlanauczyciela.pl – strona internetowa dla nauczycieli z testami i kartkówkami o podstawowym i obniżonym stopniu trudności oraz materiałami dodatkowymi |
Zadania w podręczniku sprawdzające umiejętność mówienia: zad. 1 s. 10, zad. 3 s. 10, zad. 5C s. 11, zad. 1 s. 12, zad. 5 s. 13, zad. 4 s. 15, zad. 2 s. 16, zad. 5 s. 17.
Zadania w podręczniku sprawdzające umiejętność pisania: zad. 3 s. 13, zad. 2 s. 15, zad. 2 s. 16 , zad. 3 s. 16.
Zadania pisemne sprawdzające stopień opanowania struktur gramatycznych i słownictwa z lekcji 1−4: zeszyt ćwiczeń.
Zadania sprawdzające szczegółowe, selektywne i globalne rozumienie tekstu czytanego i słuchanego: zad. 2 s. 10, zad. 4 s. 11, zad. 5 s. 11, zad. 2 s. 12, zad. 4 s. 13, zad. 1 s. 14, zad. 3 s. 15, zad. 1 s. 16, zad. 4 s. 16, zad. 5 s. 17, zad. 6 s. 17.
Test sprawdzający 1 |
Mówienie wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi ustnej wskazanych w PO
Pisanie wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi pisemnej wskazanych w PO
Rozumienie tekstu słuchanego i czytanego wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania rozumienia tekstu słuchanego/czytanego wskazanych w PO
Zaliczenie wymagań edukacyjnych w formie testu wg kryteriów PO
|
8 |
Rozdział 2 Leute um mich herum (Ludziewokółmnie) |
‒ potrafi się przedstawić i podać kilka informacji o sobie, ‒ potrafi stworzyć mapę myśli ze swoimi danymi, ‒ potrafi tworzyć dialogi wg przykładu, stosując wyrazy i wyrażenia poznane na lekcji, ‒ uzupełnia tekst podanymi informacjami, ‒ potrafi wyrazić swoją opinię o nauczycielach oraz kolegach i koleżankach z klasy, ‒ przyporządkowuje zwrotom znaki zakazu, ‒ potrafi powiedzieć, co wolno, a czego nie wolno robić, ‒ potrafi właściwie przyporządkować informacje piktogramom, ‒ zna nazwy miejsc spędzania ferii jesiennych, ‒ rozumie globalnie tekst słuchany, ‒ potrafi właściwie przyporządkować tekstom podane informacje, ‒ potrafi utworzyć dialog wg przykładu i podanych informacji, ‒ umie powiedzieć, gdzie ktoś byłw czasie ferii jesiennych, co tam robił i jaka była wtedy pogoda, ‒ na podstawie wysłuchanego audiobloga decyduje, które zdania są prawdziwe, a które nie, ‒ na podstawie wysłuchanego audiobloga uzupełnia tekst brakującymi wyrazami, ‒ odmienia czasownik haben i sein w czasie teraźniejszym Präsen, ‒ zna odmianę czasownika sein w czasie przeszłym Präteritum, ‒ zna zasady tworzenia czasu przeszłego Perfekt, ‒ odmienia czasowniki modalne w czasie teraźniejszym Präsens, ‒ zna przyimki an,auf,bei i in w połączeniu z celownikiem, ‒ pisze e-mail, w którym krótko informuje o swoich wakacjach. |
‒ potrafi przedstawić się i opowiedzieć o sobie, ‒ informuje o swoich umiejętnościach i zainteresowaniach, ‒ opisuje ludzi ze swojego otoczenia, ‒ pyta o opinię na temat nauczycieli oraz kolegów i koleżanek z klasy, ‒ wyraża opinię o swoich nauczycielach oraz kolegach i koleżankach z klasy, ‒ informuje o tym, co wolno i czego nie wolno, ‒ nazywa i poprawnie zapisuje miejsca spędzania ferii jesiennych, ‒ mówi, gdzie ktoś był w czasie ferii jesiennych, co tam robił i jak była wtedy pogoda, ‒ na podstawie wysłuchanego audiobloga odpowiada pełnymi zdaniami na pytania, ‒ na podstawie wysłuchanego audiobloga mówi, co jest zabronione w szkole Iva, ‒ stosuje przyimki an,auf,bei i in z celownikiem, ‒ stosuje w wypowiedziach czasownik sein w czasie przeszłym prostym Präteritum. ‒ tworzy czas przeszły Perfekt, ‒ stosuje w wypowiedziach zaimki osobowe w bierniku ‒ stosuje w wypowiedziach czasowniki modalne. |
Podręcznik rozdział 2: lekcje 1−4, FOKUS – Wiederholung, Miniwörterbuch, Aktivwörterbuch, Grammatikkompakt!, Mehr wissen = Mehr können
Zeszytćwiczeń rozdział 2: lekcje 1−4, FOKUS – Wiederholung, Kommunikation kompakt!, Grammatik kompakt! – ÜBUNGEN, Keine Angst vor dem Test!
Nagrania, audioblogi
Bank pomysłów: ćwiczenia uzupełniające oraz dla uczniów zdysfunkcjami i o podwyższonym stopniu trudności, gry językowe
dlanauczyciela.pl – strona internetowa dla nauczycieli z testami i kartkówkami o podstawowym i obniżonym stopniu trudności oraz materiałami dodatkowymi |
Zadania w podręczniku sprawdzające umiejętność mówienia: zad. 3 s. 23, zad. 6 s. 25, zad. 7 s. 25, zad. 5 s. 27, zad. 3 s. 28, zad. 5 s. 29, zad. 7 s. 29, zad. 1 s. 30, zad. 4 s. 31.
Zadania w podręczniku sprawdzające umiejętność pisania: zad. 1B s. 22, zad. 1 s. 24, zad. 4 s. 24, zad. 2B s. 26, zad. 4 s. 27, zad. 6 s. 29, zad. 2 s. 30, zad. 3 s. 30.
Zadania pisemne sprawdzające stopień opanowania struktur gramatycznych i słownictwa z lekcji 1−4: zeszyt ćwiczeń.
Zadania sprawdzające szczegółowe, selektywne i globalne rozumienie tekstu czytanego i słuchanego: zad. 1 s. 22, zad. 2 s. 23, zad. 2 s. 24, zad. 3 s. 24, zad. 5 s. 24, zad. 1 s. 26, zad. 2 s. 26, zad. 3 s. 27, zad. 1 s. 28, zad. 2 s. 28, zad. 4 s. 29, zad. 5 s. 31, zad. 6 s. 31, zad. 7 s. 31, zad. 8 s. 31.
Test sprawdzający 2 |
Mówienie wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi ustnej wskazanych w PO
Pisanie wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi pisemnej wskazanych w PO
Rozumienie tekstu słuchanego i czytanego wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania rozumienia tekstu słuchanego/czytanego wskazanych w PO
Zaliczenie wymagań edukacyjnych w formie testu wg kryteriów PO |
9 |
Rozdział 3 PflichtundVergnügen (Obowiązek i przyjemność) |
‒ rozumie globalnie tekst słuchany, ‒ zna nazwy typowych czynności wykonywanych w weekend, ‒ potrafi tworzyć dialogi wg przykładu, stosując wyrazy i wyrażenia poznane na lekcji, ‒ informuje o swoich obowiązkach domowych w formie ustnej i pisemnej, ‒ potrafi przyporządkować piktogramomwyrażenia, ‒ pisze odpowiedź w formie krótkiej wiadomości tekstowej, ‒ zna nazwy czynności wykonywanych podczas imprezy, ‒ zna słownictwo typowe dla redagowania zaproszeń, ‒ wyraża opinię o imprezie, ‒ nazywa czynności dnia codziennego, ‒ potrafi przyporządkować tytuły tekstom, ‒ mówi, co robił rano, ‒ rozumie globalnie tekst czytany, ‒ zna nazwy form spędzania wolnego czasu, ‒ potrafi przyporządkować zdania ilustracjom, ‒ zna zasadę tworzenia zdań podrzędnych ze spójnikiem weil, ‒ zna zasady tworzenia czasu przeszłego Perfekt, ‒ zna kilka imiesłowów czasu przeszłego czasowników nieregularnych, ‒ zna zasadę tworzenia czasu przeszłego Perfekt z czasownikami posiłkowymi haben i sein, ‒ na podstawie wysłuchanego audiobloga przyporządkowuje zdaniom właściwe osoby, ‒ na podstawie wysłuchanego audiobloga łączy zdania za pomocą spójnika weil. |
‒ tłumaczy tekst na język polski, ‒ odpowiada pełnymi zdaniami na pytania do tekstu, ‒ potrafi zaprosić na imprezę towarzyską, ‒ opowiada, co robił podczas imprezy, ‒ pyta o wrażenia po imprezie, ‒ informuje o swoich wrażeniach po imprezie, ‒ przedstawia fakty z przeszłości w formie ustnej i pisemnej, ‒ tworzy dialogi na temat spędzania wolnego czasu, ‒ tworzy zdania poboczne ze spójnikiem weil, ‒ stosuje w wypowiedziach czas przeszły Perfekt czasowników regularnych i nieregularnych, ‒ poprawnie używa czasu przeszłego Perfekt z czasownikami posiłkowymi haben i sein, ‒ na podstawie wysłuchanego audiobloga poprawia nieprawdziwe informacje w zdaniach, ‒ na podstawie wysłuchanego audiobloga odpowiada na pytania, ‒ pisze e-mail, w którym informuje o imprezie, na której ostatnio był.
|
Podręcznik rozdział 3: lekcje 1−4, FOKUS – Wiederholung, Miniwörterbuch, Aktivwörterbuch, Grammatikkompakt!, Mehr wissen = Mehr können
Zeszytćwiczeń rozdział 3: lekcje1−4, FOKUS – Wiederholung, Kommunikation kompakt!, Grammatik kompakt! – ÜBUNGEN, Keine Angst vor dem Test!
Nagrania, audioblogi
Bank pomysłów: ćwiczenia uzupełniające oraz dla uczniów zdysfunkcjami i o podwyższonym stopniu trudności, gry językowe
dlanauczyciela.pl – strona internetowa dla nauczycieli z testami i kartkówkami o podstawowym i obniżonym stopniu trudności oraz materiałami dodatkowymi |
Zadania w podręczniku sprawdzające umiejętność mówienia: zad. 6 s. 37, zad. 2 s. 38, zad. 3 s. 39, zad. 4 s. 41, zad. 5 s. 41, zad. 4 s. 43, zad. 2 s. 44.
Zadania w podręczniku sprawdzające umiejętność pisania: zad. 2. s. 36, zad. 3 s. 36, zad. 4 s. 39, zad. 5 s. 39, zad. 3 s. 41, zad. 6 s. 41, zad. 2 s. 43, zad. 3 s. 43, zad. 3 s. 44.
Zadania pisemne sprawdzające stopień opanowania struktur gramatycznych i słownictwa z lekcji 1−4: zeszyt ćwiczeń.
Zadania sprawdzające szczegółowe, selektywne i globalne rozumienie tekstu czytanego i słuchanego: zad. 1 s. 36, zad. 4 s. 37, zad. 5 s. 37, zad. 1 s. 38, zad. 1 s. 40, zad. 2 s. 40, zad. 1 s. 42, zad, 1 s. 44, zad. 4 s. 44, zad. 5 s. 45.
Test sprawdzający 3 |
Mówienie wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi ustnej wskazanych w PO
Pisanie wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi pisemnej wskazanych w PO
Rozumienie tekstu słuchanego i czytanego wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania rozumienia tekstu słuchanego/czytanego wskazanych w PO
Zaliczenie wymagań edukacyjnych w formie testu wg kryteriów PO |
9 |
Rozdział 4 Immer gesund und fit (Zawszezdrowy i sprawny) |
‒ zna nazwy części ciała, ‒ umie narysować ilustrację do wierszyka o częściach ciała, ‒ uzupełnia zdania idiomami i rzeczownikami złożonymi zawierającymi nazwy części ciała, ‒ zna nazwy kilku chorób i dolegliwości, ‒ umie napisać wiadomość z życzeniami szybkiego powrotu do zdrowia, ‒ rozumie globalnie tekst słuchany, ‒ zna zasadę tworzenia zdań ze spójnikiem dass, ‒ zna zasady tworzenia trybu rozkazującego Imperativ, ‒ formułuje proste polecenia i na nie reaguje, ‒ zna nazwy dyscyplin sportowych, ‒ zna nazwy obiektów sportowych, ‒ potrafi przyporządkować piktogramom właściwe nazwy dyscyplin sportowych, ‒ potrafi przyporządkować dźwięk właściwej dyscyplinie sportowej, ‒ mówi, jaki sport uprawia, gdzie i jaki sprzęt jest mu do tego potrzebny, ‒ umie zastosować konstrukcję z zaimkiem nieosobowym man, ‒ na podstawie podanych informacji formułuje wpis na blogu dotyczący gry w piłkę, ‒ na podstawie wysłuchanego audiobloga przyporządkowuje zdjęciom imiona i odpowiada na pytania, ‒ na podstawie wysłuchanego audiobloga ustala właściwą kolejność zdań. |
‒ nazywa i poprawnie zapisuje nazwy części ciała, ‒ recytuje wierszyk o częściach ciała, ‒ posługuje się idiomami oraz rzeczownikami złożonymi zawierającymi nazwy części ciała, ‒ mówi, co mu dolega, ‒ rozmawia o chorobach i dolegliwościach, ‒ podaje powód nieobecności, ‒ pyta o samopoczucie, ‒ przekazuje informacje, stosując spójnik dass, ‒ stosuje w wypowiedziach czasownik haben w czasie przeszłym prostym Präteritum, ‒ formułuje polecenia i na nie reaguje, ‒ tworzy tryb rozkazujący Imperativ, ‒ nazywa i poprawnie zapisuje dyscypliny sportowe oraz obiekty sportowe, ‒ rozmawia o aktywności fizycznej ‒ przygotowuje program ćwiczeń sportowych dla klasy, ‒ na podstawie wysłuchanego audiobloga odpowiada na pytania. |
Podręcznik rozdział 4: lekcje 1−4, FOKUS – Wiederholung, Miniwörterbuch,Aktivwörterbuch, Grammatikkompakt!, Mehr wissen = Mehr können
Zeszytćwiczeń rozdział 4: lekcje 1−4, FOKUS – Wiederholung, Kommunikation kompakt!, Grammatik kompakt! – ÜBUNGEN, Keine Angst vor dem Test!
Nagrania, audioblogi
Bank pomysłów: ćwiczenia uzupełniające oraz dla uczniów zdysfunkcjami i o podwyższonym stopniu trudności, gry językowe
dlanauczyciela.pl – strona internetowa dla nauczycieli z testami i kartkówkami o podstawowym i obniżonym stopniu trudności oraz materiałami dodatkowymi |
Zadania w podręczniku sprawdzające umiejętność mówienia: zad. 1 s. 52, zad. 2 s. 52, zad. 3 s. 52, zad. 2 s. 54, zad. 4 s. 55, zad. 1 s. 56, zad. 5 s. 57, zad. 4 s. 59, zad. 5 s. 59, zad. 3 s. 60.
Zadania w podręczniku sprawdzające umiejętność pisania: zad. 5 s. 53, zad. 3B s. 54, zad. 4B s. 55, zad. 2 s. 56, zad. 3. s, 56, zad. 7 s. 57, zad. 1 s. 60, zad. 4 s. 60, zad. 5 s. 61.
Zadania pisemne sprawdzające stopień opanowania struktur gramatycznych i słownictwa z lekcji 1−4: zeszyt ćwiczeń.
Zadania sprawdzające szczegółowe, selektywne i globalne rozumienie tekstu czytanego i słuchanego: zad. 4 s. 53, zad. 6 s. 53, zad. 1 s. 54, zad. 3 s. 54, zad. 4 s. 57, zad. 6 s. 57, zad. 1 s. 58, zad. 2 s. 58, zad. 3 s. 58, zad. 2 s. 60, zad. 6 s. 61, zad. 7 s. 61, zad. 8 s. 61.
Test sprawdzający 4 |
Mówienie wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi ustnej wskazanych w PO
Pisanie wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi pisemnej wskazanych w PO
Rozumienie tekstu słuchanego i czytanego wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania rozumienia tekstu słuchanego/czytanego wskazanych w PO
Zaliczenie wymagań edukacyjnych w formie testu wg kryteriów PO |
9 |
Rozdział 5 MeinZuhause (Mój dom) |
‒ potrafi przyporządkować niemieckim życzeniom i pozdrowieniom ich polskie odpowiedniki, ‒ potrafi tworzyć dialogi wg przykładu, stosując wyrazy i wyrażenia poznane na lekcji, ‒ umie podać adres i adres e-mailowy, ‒ rozumie globalnie tekst słuchany, ‒ literuje wyrazy polskie i niemieckie, ‒ zna nazwy pomieszczeń i czynności w nich wykonywanych, ‒ zna nazwy mebli i sprzętów domowych, ‒ znaprzyimkiłączącesię z celownikiem: an, auf, gegenüber, hinter, in, neben, vor, über, unter, zwischen, ‒ znadopełniaczrzeczownika, ‒ na podstawie wysłuchanego audiobloga przyporządkowuje miejscom właściwe sprzęty, ‒ na podstawie wysłuchanego audiobloga uzupełnia zdania brakującymi wyrazami.
|
‒ potrafi złożyć życzenia i na nie odpowiedzieć, ‒ nazywa elementy adresu i adresu e-mailowego, ‒ podaje i poprawnie zapisuje adres, ‒ poprawnie literuje wyrazy polskie i niemieckie, ‒ nazywa pomieszczenia w mieszkaniu i mówi, co w nich wykonuje, ‒ stosuje w wypowiedziach dopełniacz rzeczownika, ‒ nazywa meble i sprzęty domowe i poprawnie je zapisuje, ‒ określa położenie osób i rzeczy, ‒ opisuje wybrane pomieszczenie, ‒ stosuje przyimki określające położenie z celownikiem, ‒ na podstawie wysłuchanego audiobloga odpowiada na pytania, ‒ na podstawie wysłuchanego audioblogapoprawia nieprawdziwe informacje w zdaniach. |
Podręcznik rozdział 5: lekcje 1−4, FOKUS – Wiederholung, Miniwörterbuch, Aktivwörterbuch, Grammatikkompakt!, Mehr wissen = Mehr können
Zeszytćwiczeń rozdział 5: lekcje 1−4, FOKUS – Wiederholung, Kommunikation kompakt!, Grammatik kompakt! – ÜBUNGEN, Keine Angst vor dem Test!
Nagrania, audioblogi
Bank pomysłów: ćwiczenia uzupełniające oraz dla uczniów zdysfunkcjami i o podwyższonym stopniu trudności, gry językowe
dlanauczyciela.pl – strona internetowa dla nauczycieli z testami i kartkówkami o podstawowym i obniżonym stopniu trudności oraz materiałami dodatkowymi |
Zadania w podręczniku sprawdzające umiejętność mówienia: zad. 1 s. 66, zad. 2 s. 66, zad. 6 s. 67, zad. 2 s. 68, zad. 1 s. 70, zad. 2 s. 70, zad. 5 s. 71, zad. 6 s. 71, zad. 2 s. 72, zad. 5 s. 73.
Zadania w podręczniku sprawdzające umiejętność pisania: zad. 4 s. 66, zad. 3 s. 69, zad. 5 s. 69, zad. 3 s. 70, zad. 4 s. 71, zad. 1 s. 72, zad. 2B s. 72, zad. 1 s. 74, zad. 2 s. 74, zad. 3 s. 74, zad. 7A s. 75.
Zadania pisemne sprawdzające stopień opanowania struktur gramatycznych i słownictwa z lekcji 1−4:zeszyt ćwiczeń.
Zadania sprawdzające szczegółowe, selektywne i globalne rozumienie tekstu czytanego i słuchanego: zad. 3 s. 66, zad. 5 s. 67, zad. 1 s. 68, zad. 4 s. 69, zad. 3 s. 73, zad. 4 s. 73, zad. 4 s. 74, zad. 5 s. 74, zad. 6. s. 75, zad. 7B, C s. 75, zad. 8 s. 75.
Test sprawdzający 5 |
Mówienie wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi ustnej wskazanych w PO
Pisanie wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi pisemnej wskazanych w PO
Rozumienie tekstu słuchanego i czytanego wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania rozumienia tekstu słuchanego/czytanego wskazanych w PO
Zaliczenie wymagań edukacyjnych w formie testu wg kryteriów PO |
9 |
Rozdział 6 Alle Wege führen zum Ziel (Wszystkie ścieżki prowadzą do celu) |
‒ rozumie globalnie tekst słuchany, ‒ uzupełnia zdania brakującymi informacjami na podstawie wysłuchanego tekstu, ‒ tworzy zdania opisujące kierunek i położenie wg podanego przykładu, ‒ tworzy dialogi wg podanego przykładu, wykorzystując przy tym podane słownictwo, ‒ zna nazwy wybranych budynków i miejsc w mieście, ‒ na podstawie wysłuchanego tekstu potrafi powiedzieć, gdzie znajdują się osoby, ‒ przyporządkowuje ilustracje odpowiednim wersom wiersza, ‒ znajduje na mapie miejsca, ‒ tłumaczy zdania opisujące położenie na język niemiecki, ‒ przyporządkowuje podane słownictwo piktogramom, ‒ odpowiada na pytania na podstawie planu miasta, ‒ pyta i odpowiada na pytania o drogę, wykorzystując podane słownictwo, ‒ na podstawie tekstu słuchanego przyporządkowuje propozycje spędzenia czasu właściwym imionom, ‒ na podstawie tekstu słuchanego przyporządkowuje tekstom brakujące fragmenty, ‒ układa zdania na temat tego, co zamierza robić w czasie wycieczki lub w czasie zastępstwa, wykorzystując przy tym podane początki zdań i przykładowe słownictwo, ‒ przyporządkowuje zwroty pojęciom nadrzędnym, ‒ zna słownictwo dotyczące składania, przyjmowania i odrzucania propozycji, ‒ uzupełnia dialog na podstawie podanych informacji, ‒ tworzy konstrukcje bezokolicznikowe z zu wg podanego przykładu, ‒ na podstawie wysłuchanego audiobloga układa informacje we właściwej kolejności, a następnie uzupełnia nimi podane zdania, ‒ na podstawie wysłuchanego audiobloga decyduje, które informacje są zgodne z treścią Nagrania, audioblogi, ‒ przyporządkowuje podpisy zdjęciom, ‒ zna przyimki łączące się z biernikiem przy opisie kierunku umieszczania przedmiotów, ‒ zna zasadę tworzenia zdań opisujących kierunek umieszczania przedmiotów, ‒ zna przyimki stosowane przy pytaniach o drogę i opisie drogi, ‒ zna zasadę tworzenia konstrukcji bezokolicznikowych z zu, ‒ przyporządkować miejsca właściwym dialogom na podstawie wysłuchanych tekstów, ‒ ułożyć zdania dialogów we właściwej kolejności. |
‒ mówi, gdzie umieszcza przedmioty i gdzie się one znajdują, stosując przy tym poprawnie przyimki łączące się z biernikiem i celownikiem, ‒ nazywa budynki i miejsca w mieście, ‒ recytuje wiersz, ‒ opisuje położenie miejsc w mieście, ‒ pyta o drogę i dokładnie ją opisuje, ‒ mówi, co zamierza robić w czasie wycieczki lub w czasie zastępstwa w szkole, ‒ składa, przyjmuje i odrzuca propozycje, negocjuje, stosując przy tym różnorodne słownictwo, ‒ stosuje w wypowiedziach konstrukcje bezokolicznikowe z zu, ‒ zna nazwy atrakcji turystycznych Hamburga, ‒ pytać i odpowiadać na pytania o miejsca w szkole. |
Podręcznik rozdział 6: lekcje 1−4, FOKUS – Wiederholung, Miniwörterbuch, Aktivwörterbuch, Grammatikkompakt!, Mehr wissen = Mehr können
Zeszytćwiczeń rozdział 6: lekcje 1−4, FOKUS – Wiederholung, Kommunikation kompakt!, Grammatik kompakt! – ÜBUNGEN, Keine Angst vor dem Test!
Nagrania, audioblogi
Bank pomysłów: ćwiczenia uzupełniające oraz dla uczniów zdysfunkcjami i o podwyższonym stopniu trudności, gry językowe
dlanauczyciela.pl – strona internetowa dla nauczycieli z testami i kartkówkami o podstawowym i obniżonym stopniu trudności oraz materiałami dodatkowymi |
Zadania w podręczniku sprawdzające umiejętność mówienia: zad. 2 s. 80, zad. 4 s. 81, zad. 1 s. 82, zad. 2 s. 82, zad. 1 s. 84, zad. 3 s. 84, zad. 6 s. 85, zad. 3 s. 86, zad. 5 s. 87, zad. 4 s. 88,
Zadania w podręczniku sprawdzające umiejętność pisania: zad. 3 s. 81, zad. 6 s. 83, zad. 5 s. 85, zad. 1 s. 86, zad. 1 s. 88, zad. 2 s. 88, zad. 5 s. 89.
Zadania pisemne sprawdzające stopień opanowania struktur gramatycznych i słownictwa z lekcji 1−4: zeszyt ćwiczeń.
Zadania sprawdzające szczegółowe, selektywne i globalne rozumienie tekstu czytanego i słuchanego: zad. 1 s. 80, zad. 3 s. 83, zad. 4 s. 83, zad. 5 s. 83, zad. 2 s. 84, zad. 4 s. 85, zad. 1 s. 86, zad. 2 s. 86, zad. 4 s. 87, zad. 3 s. 88, zad. 6 s. 89, zad. 7 s. 89, zad. 8 s. 89.
Test sprawdzający 6 |
Mówienie wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi ustnej wskazanych w PO
Pisanie wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi pisemnej wskazanych w PO
Rozumienie tekstu słuchanego i czytanego wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania rozumienia tekstu słuchanego/czytanego wskazanych w PO
Zaliczenie wymagań edukacyjnych w formie testu wg kryteriów PO |
9 |