Ta strona używa plików cookies.          Bezpieczeństwo w sieci AKCEPTUJĘ
header1
header2
header3
header4

PLAN WYNIKOWY „DEUTSCH KOMPAKT neu” kl. 7

 

JĘZYK NIEMIECKI DLA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

(II etap edukacyjny, klasa VII)

 

 

Treści nauczania / temat rozdziału

Wymagania edukacyjne

Środki dydaktyczne / materiał nauczania

Procedury sprawdzania i oceniania ucznia

Liczba godz. lekc.

podstawowe (P)

ponadpodstawowe (PP)

Zadania sprawdzające

Kryteria sukcesu (wskaźniki)

Uczeń:

Uczeń:

Rozdział 1

Deutsch ist mein neues Hobby

‒  zna alfabet,

‒  zgłasza swoją obecność lekcji,

‒  zna liczby od 0 do 19,

‒  potrafi przyporządkować poznane wyrazy i zwroty do obrazków,

‒  potrafi podać swój wiek i zapytać o wiek,

‒  potrafi poinformować o nieobecności kolegi lub koleżanki na lekcji,

‒  podaje podstawowe informacje o sobie,

‒  potrafi zapytać o podstawowe informacje,

‒  zna i zapisuje liczebniki do 100,

‒  zna potoczne i formalne pozdrowienia,

‒  rozróżnia formy pozdrowienia specyficzne dla różnych pór dnia,

‒  potrafi przywitać się i pożegnać się,

‒  rozróżnia formy powitania w krajach niemieckojęzycznych,

‒  potrafi wypełnić formularz,

‒  potrafi zapytać o numer telefonu i podać swój numer,

‒  zna i stosuje zaimki osobowe: ich, du, er, sie, es,

‒  zna i stosuje zaimki pytajne: was, wer, wie,wo, woher,

‒  odmienia czasowniki regularne w lp,

‒  odmienia czasownik sein w lp i lm.

‒   poprawnie zapisuje alfabet,

‒   poprawnie zapisuje poznane słowa,

‒   zna i stosuje w mowie i piśmie oficjalne i potoczne formy pozdrowień,

‒   poprawnie układa zdania oznajmujące i pytające, stosując zaimki pytajne: was, wer,wo,woher, wie,

‒   klasyfikuje długie i krótkie samogłoski i poprawnie wymawia wyrazy, w których one występują,

‒   samodzielnie tworzy dialogi,

‒   swobodnie mówi o sobie ,

‒   na podstawie usłyszanego lub przeczytanego tekstu opowiada o osobach.

Podręcznik

rozdział 1: lekcje 1−4,

FOKUS – Wiederholung,

Miniwörterbuch, Aktivwörterbuch, Grammatikkompakt!,

s. 10–22

 

Zeszyt ćwiczeń

rozdział 1: lekcje 1−4,

FOKUS– Wiederholung,

Kommunikation kompakt!,  Grammatikkompakt! – ÜBUNGEN,

Keine Angst vordem Test!, s. 6–20

 

Nagrania pod kodami QR

 

Bank pomysłów:

ćwiczenia uzupełniające oraz dla uczniów zdysfunkcjami i o

podwyższonym stopniu trudności, gry językowe

 

dlanauczyciela.pl – stronainternetowa dla nauczycieli z materiałami dodatkowymi

Zadania w podręczniku

sprawdzające umiejętność mówienia:  zad. 1 s. 10, zad. 3, 4, 5, 6 s. 11, zad. 1, 2, 3 s. 12, zad. 5, 6 s. 13, zad. 2 s. 14, zad. 4, 6 s. 15, zad. 1, 2 s. 16, zad. 5 s. 17, zad. 3 s. 18, zad. 4, 8 s. 19.

 

Zadania w podręczniku

sprawdzające umiejętność pisania:  zad. 8 s. 13, zad. 1, 2, 3 s. 16, zad. 4 s. 17, zad. 1, 2, 3 s. 18, zad. 6, 7 s. 19.

 

Zadania pisemne sprawdzające stopień opanowania struktur gramatycznych i słownictwa z lekcji 1−4: zeszyt ćwiczeń.

 

Zadania sprawdzające

szczegółowe, selektywne i globalne rozumienie tekstu czytanego i słuchanego:  zad. 2 s. 10, zad. 4 s. 12, zad. 7 s. 13, zad. 1 s. 14,  zad. 3, 5 s. 15, zad. 4 s. 17, zad. 2 s. 18,  zad. 5 str.19.

 

Test sprawdzający 1

Mówienie

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi ustnej wskazanych w PSO

 

Pisanie

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi pisemnej wskazanych w PSO

 

Rozumienie tekstu słuchanego i czytanego

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania rozumienia tekstu słuchanego/czytanego wskazanych w PSO

 

Zaliczenie wymagań

edukacyjnych w formie

testu wg kryteriów PSO

8

Rozdział 2

Schuleisttoll!

‒  zna i poprawnie wymawia nazwy przedmiotów szkolnych,

‒  zna, poprawnie wymawia i zapisuje dni tygodnia,

‒  podaje plan lekcji z uwzględnieniem dni tygodnia,

‒  opowiada i pisze o swoim planie lekcji, stosując proste zdania,

‒  zna nazwy ocen i potrafi poinformować o ocenie otrzymanej w szkole,

‒  wyraża swoją opinię (aprobata i dezaprobata),

‒  potrafi podać nazwy przyborów szkolnych z rodzajnikiem określonym i nieokreślonym,

‒  zna reguły użycia rodzajnika określonego, nieokreślonego i przeczenia kein,

‒  zna odmianę czasowników finden, haben, sein i mögen w lp i lm.

‒   zna, poprawnie wymawia i zapisuje nazwy przedmiotów szkolnych,

‒   na bazie poznanego słownictwa układa dialogi,

‒   na bazie podanego słownictwa układa zdania oznajmujące i pytające,

‒   stosuje w swoich wypowiedziach ustnych i pisemnych rodzajnik określony, nieokreślony oraz przeczenie kein w mianowniku i w bierniku,

‒   uzyskuje od rozmówcy informacje o planie lekcji,

‒   swobodnie wyraża swoją opinię o przedmiotach szkolnych,

‒   selekcjonuje informacje w tekście czytanym,

‒   poprawnie wymawia i artykułuje poznane na lekcji wyrazy zawierające długie i krótkie samogłoski.

Podręcznik

rozdział 2: lekcje 1−4,

FOKUS – Wiederholung,

Miniwörterbuch, Aktivwörterbuch,Grammatik kompakt!,

s. 24−36

 

Zeszyt ćwiczeń

rozdział 2: lekcje 1−4,

FOKUS– Wiederholung,

Kommunikation kompakt!,  Grammatikkompakt! – ÜBUNGEN,

Keine Angst vor dem Test!,s. 22–36

 

Nagrania pod kodami QR

 

Bank pomysłów:

ćwiczenia uzupełniające oraz dla uczniów zdysfunkcjami i o

podwyższonym stopniu trudności, gry językowe

 

dlanauczyciela.pl

stronainternetowa dla nauczycieli z materiałami dodatkowymi

Zadania w podręczniku

sprawdzające umiejętność mówienia: zad. 1, 2, 3, 4 s. 24, zad. 5, 6, 7 s. 25, zad. 2, 3 s. 26, zad. 4 s. 27, zad.1 s. 28, zad. 3 s. 29, zad. 3, 4 s. 30, zad. 6 s. 33.

 

Zadania w podręczniku

sprawdzające umiejętność pisania: zad. 1, 2, 3 s. 24, zad. 5, 7 s. 25, zad. 1 s. 26, zad. 6 s. 27, zad. 2 s. 28, zad. 4, 5 s. 29, zad. 5, 7 s. 31, zad. 2 s. 32, zad. 3, 4 s. 33.

 

Zadania pisemne sprawdzające stopień opanowania struktur gramatycznych i słownictwa z lekcji 1−4: zeszyt ćwiczeń.

 

Zadania sprawdzające

szczegółowe, selektywne i globalne rozumienie tekstu czytanego i słuchanego: zad. 5 s. 25, zad. 1 s. 26, zad. 5 s. 27, zad. 1, 2 s. 30, zad. 5, 6 s. 31, zad. 1 s. 32, zad. 5 s. 33.

 

Test sprawdzający 2

Mówienie

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi ustnej wskazanych w PSO

 

Pisanie

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi pisemnej wskazanych w PSO

 

Rozumienie tekstu słuchanego i czytanego

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania rozumienia tekstu słuchanego/czytanego wskazanych w PSO

 

Zaliczenie wymagań

edukacyjnych w formie

testu wg kryteriów PSO

8

Rozdział 3

Familie, Freunde und Haustiere

‒  zna słownictwo dotyczące zainteresowań,

‒  stosuje w prostych wypowiedziach czasownik modalny mögen,

‒  zna odmianę czasowników: essen, fahren, lesen i tanzen

w lp,

‒  potrafi powiedzieć, czym się interesuje i co lubi robić,

‒  nazywa członków najbliższej rodziny,

‒  zna zaimki dzierżawcze w lp,

‒  rozumie globalnie tekst słuchany zawierający poznane słownictwo

o rodzinie,

‒  uzupełnia tabelkę zwrotami dotyczącymi rodziny zawartymi w tekście czytanym,

‒  potrafi przedstawić siebie i swoją rodzinę,

‒  odmienia czasownik habeni stosuje go poprawnie w zdaniu,

‒  zna formy czasowników sehen i sprechen w lp,

‒  opisuje osobę na podstawie podanych punktów lub obrazków, stosując poznane zwroty,

‒  zna nazwy podstawowych kolorów i potrafi je napisać,

‒  zna nazwy wybranych zwierząt,

‒  potrafi za pomocą prostych zwrotów opisać wygląd zwierząt,

‒  odmienia czasowniki schlafen i laufen w lp,

‒  potrafi tworzyć zdania przeczące z kein, nein i nicht.

‒   opowiada o członkach swojej rodziny,

‒   uzyskuje informacje o członkach rodziny swojego rozmówcy: o ich imionach, wieku, zawodzie, miejscu zamieszkania, charakterze i zainteresowaniach,

‒   opisuje relacje rodzinne,

‒   zna i stosuje lm nazw członków rodziny,

‒   w wypowiedziach ustnych i pisemnych poprawnie stosuje czasowniki nieregularne,

‒   potrafi obszernie opowiadać o sobie, swoim wyglądzie i zainteresowaniach,

‒   opowiada o swoich zwierzętach, opisuje ich wygląd i cechy charakteru,

‒   poprawnie artykułuje długie i krótkie samogłoski oraz stosuje odpowiednią intonację zdaniową,

‒   dobrze rozumie globalnie tekst słuchany i czytany,

‒   selekcjonuje informacje zawarte w tekście, stosując je w wypowiedziach ustnych i pisemnych,

‒   w opisach używa nazw kolorów,

‒   samodzielnie tworzy zdania z przeczeniem: kein, nicht i nein,

‒   w wypowiedziach pisemnych i ustnych poprawnie stosuje odmienione czasowniki,

‒   w wypowiedziach pisemnych i ustnych poprawnie stosuje biernik.

Podręcznik

rozdział 3: lekcje 1−4,

FOKUS – Wiederholung,

Miniwörterbuch, Aktivwörterbuch,Grammatik kompakt!,

s. 38–50

 

Zeszyt ćwiczeń

rozdział 3: lekcje 1−4,

FOKUS – Wiederholung,

Kommunikation kompakt!,  Grammatikkompakt! – ÜBUNGEN,

Keine Angst vor dem Test!,s. 38–52

 

Nagrania pod kodami QR

 

Bank pomysłów:

ćwiczenia uzupełniające oraz dla uczniów zdysfunkcjami i o

podwyższonym stopniu trudności, gry językowe

 

dlanauczyciela.pl

stronainternetowa dla nauczycieli z materiałami dodatkowymi

Zadania w podręczniku

sprawdzające umiejętność mówienia: zad. 2, 3 s. 38, zad. 4, 7 s. 39, zad. 1 s. 40, zad. 3, 4 s. 41, zad. 1, 2 s. 42, zad. 5, 6 s. 43, zad. 1, 2 s. 44, zad. 6 s. 45, zad. 3 s. 46.

 

Zadania w podręczniku

sprawdzające umiejętność pisania: zad. 3 s. 38, zad. 6 s. 39, zad. 2 s. 40, zad. 4 s. 41, zad. 4 s. 43, zad. 2 s. 44, zad. 4 s. 45, zad. 1, 2 s. 46, zad. 5, 6 s. 47.

 

Zadania pisemne sprawdzające stopień opanowania struktur gramatycznych i słownictwa z lekcji 1−4: zeszyt ćwiczeń.

 

Zadania sprawdzające

szczegółowe, selektywne i globalne rozumienie tekstu czytanego i słuchanego: zad. 1 s. 38, zad. 5 s. 39, zad. 2 s. 40, zad. 3 s. 42, zad. 6 s. 43, zad. 2 s. 44, zad. 3, 5 s. 45, zad. 4 s. 46, zad. 6 s. 47.

 

Test sprawdzający 3

Mówienie

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi ustnej wskazanych w PSO

 

Pisanie

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi pisemnej wskazanych w PSO

 

Rozumienie tekstu słuchanego i czytanego

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania rozumienia tekstu słuchanego/czytanego wskazanych w PSO

 

Zaliczenie wymagań

edukacyjnych w formie

testu wg kryteriów PSO

8

Rozdział 4

AlltagundFreizeit

‒  potrafi zapytać o godzinę,

‒  podaje czas zegarowy w formie potocznej

i oficjalnej,

‒  wyszukuje informacje w wysłuchanym dialogu

i stosuje je w ćwiczeniach,

‒  zna słownictwo określające pory dnia,

‒  potrafi podać, ile godzin trwa dzień, ile dni tydzień, ile miesięcy rok, zna pojęcie „rok przestępny”,

‒  zna podstawowe zwroty opisujące przebieg dnia z uwzględnieniem godzin,

‒  zna zasady użycia czasowników rozdzielnie złożonych,

‒  stosuje słownictwo poznane w rozdziale i opowiada, dokąd chodzi z przyjaciółmi (z pomocą prostych konstrukcji zdaniowych),

‒  zna regułę tworzenia rzeczowników złożonych,

‒  z podanych wyrazów tworzy rzeczowniki złożone wcześniej mu znane,

‒  proponuje wspólne wyjście,

‒  zna i stosuje czasowniki modalne müssen i können,

‒  zna i stosuje w prostych zdaniach przyimki: an, um, von, bis, auf, in oraz zu.

‒   pyta rozmówcę o godzinę,

‒   podaje godzinę,

‒   opisuje przebieg swojego dnia powszedniego, podając godziny,

‒   opisuje przebieg dnia, uzupełniając go informacjami o sposobie spędzania wolnego czasu,

‒   samodzielnie prowadzi dialogi na temat spędzania wolnego czasu, ustala terminy i miejsca,

‒   w wypowiedziach stosuje czasowniki rozdzielnie złożone,

‒   podaje nazwy miejsc, do których się udaje, stosując zwroty z przyimkami,

‒   tworzy rzeczowniki złożone z nowych, nieznanych wyrazów,

‒   mówi o swoich obowiązkach, stosując w konstrukcjach zdaniowych czasowniki modalne müssen i können,

‒   zna i stosuje w samodzielnie tworzonych zdaniach przyimki: an, um, von, bis, auf, in oraz zu.

Podręcznik

rozdział 4: lekcje 1−4,

FOKUS – Wiederholung,

Miniwörterbuch, Aktivwörterbuch,Grammatik kompakt!,s. 54–66

 

Zeszyt ćwiczeń

rozdział 4: lekcje 1−4,

FOKUS – Wiederholung,

Kommunikation kompakt!,  Grammatikkompakt! – ÜBUNGEN,

Keine Angst vor dem Test!,s. 54–68

 

Nagrania pod kodami QR

 

Bank pomysłów:

ćwiczenia uzupełniające oraz dla uczniów zdysfunkcjami i o

podwyższonym stopniu trudności, gry językowe

 

dlanauczyciela.pl

stronainternetowa dla nauczycieli z materiałami dodatkowymi

Zadania w podręczniku

sprawdzające umiejętność mówienia: zad. 2, 3, 5 s. 54, zad. 6, 7, 9 s. 55, zad. 1, 2 s. 56, zad. 4, 5 s. 57, zad. 1, 2 5 s. 58, zad. 7, 8 s. 59, zad. 2, 3 s. 61, zad. 1 s. 62.

 

Zadania w podręczniku

sprawdzające umiejętność pisania: zad. 1, 4 s. 54, zad. 8 s. 55, zad. 3 s. 56, zad. 3 s. 58, zad. 6, 8 s. 59, zad. 1 s. 60, zad. 2, 3 s. 62, zad. 5 s. 63.

 

Zadania pisemne sprawdzające stopień opanowania struktur gramatycznych i słownictwa z lekcji 1−4: zeszyt ćwiczeń.

 

Zadania sprawdzające

szczegółowe, selektywne i globalne rozumienie tekstu czytanego i słuchanego: zad. 8 s. 55, zad. 3 s. 56, zad. 4 s. 58, zad. 1 s. 60, zad. 4 s. 63.

 

Test sprawdzający 4

Mówienie

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi ustnej wskazanych w PSO

 

Pisanie

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi pisemnej wskazanych w PSO

 

Rozumienie tekstu słuchanego i czytanego

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania rozumienia tekstu słuchanego/czytanego wskazanych w PSO

 

Zaliczenie wymagań

edukacyjnych w formie

testu wg kryteriów PSO

8

Rozdział 5

GutenAppetit!

‒  zna nazwy miar i opakowań żywności,

‒  potrafi zapytać o cenę i ją podać,

‒  umie ułożyć listę zakupów,

‒  poprawnie uzupełnia luki w tekście brakującymi zwrotami usłyszanymi lub zaczerpniętymi z tekstu,

‒  zna i stosuje w zdaniach zaimki osobowe w bierniku w lp i lm,

‒  zna nazwy podstawowych produktów żywnościowych,

‒  zna nazwy posiłków,

‒  potrafi podać nazwę ulubionych potraw i napojów,

‒  potrafi podać nazwy potraw jedzonych na śniadanie, na obiad i na kolację w formie pisemnej i ustnej,

‒  opisuje smak różnych potraw, wykorzystując poznane przymiotniki,

‒  uzasadnia w krótkich, prostych zdaniach, dlaczego coś lubi bądź czegoś nie lubi, używając przeczeń kein i nicht,

‒  stosuje przeczenie kein w bierniku,

‒  zna stopniowanie przysłówka gern

‒  potrafi złożyć zamówienie w barze szybkiej obsługi.

 

 

‒   potrafi poprawnie dopasować nazwę miary lub opakowania do artykułów spożywczych,

‒   potrafi prowadzić rozmowy w sklepie, pytając o ceny,

‒   swobodnie odpowiada na pytania, korzystając z informacji z tekstu w formie pisemnej i ustnej,

‒   mówi, co chce kupić,

‒   poprawnie artykułuje poznane na lekcji wyrazy zawierające głoski: iie,

‒   przyporządkowuje poznane produkty żywnościowe oraz potrawy do poszczególnych posiłków,

‒   potrafi powiedzieć, które potrawy lubi, a których nie lubi jadać na śniadanie, obiad i kolację,

‒   na podstawie wysłuchanego tekstu umie powiedzieć, co jedzą i piją inni,

‒   ustala codzienne menu,

‒   opisuje smak potraw,

‒   swobodnie składa zamówienie,

‒   przyjmuje zamówienia, odgrywając rolę sprzedawcy w barze szybkiej obsługi,

‒   stosuje zdania ze spójnikami: aber, denn, oder i und,

‒   potrafi artykułować krótkie i długie samogłoski.

Podręcznik

rozdział 5: lekcje 1−4,

FOKUS – Wiederholung,

Miniwörterbuch, Aktivwörterbuch,Grammatik kompakt!,s. 68–80

 

Zeszyt ćwiczeń

rozdział 5: lekcje 1−4,

FOKUS– Wiederholung,

Kommunikation kompakt!,  Grammatikkompakt! – ÜBUNGEN,

Keine Angst vor dem Test!,s. 70–84

 

Nagrania pod kodami QR

 

Bank pomysłów:

ćwiczenia uzupełniające oraz dla uczniów zdysfunkcjami i o

podwyższonym stopniu trudności, gry językowe

 

dlanauczyciela.pl

stronainternetowa dla nauczycieli z materiałami dodatkowymi

Zadania w podręczniku

sprawdzające umiejętność mówienia: zad. 1 s. 68, zad. 5 s. 69, zad. 1 s. 70, zad. 3, 5 s. 71, zad. 1 s. 72, zad. 5 s. 73, zad. 1 s. 74, zad. 4 s. 75, zad. 2, 3, 4 s. 76.

 

Zadania w podręczniku

sprawdzające umiejętność pisania: zad. 1, 3 s. 68, zad. 2 s. 72, zad. 3, 4 s. 73, zad. 2 s. 74, zad. 3 s. 75, zad. 1 s. 76, zad. 5, 7 s. 77.

 

Zadania pisemne sprawdzające stopień opanowania struktur gramatycznych i słownictwa z lekcji 1−4: zeszyt ćwiczeń.

 

Zadania sprawdzające

szczegółowe, selektywne i globalne rozumienie tekstu czytanego i słuchanego: zad. 2 s. 68, zad. 4, 5 s. 69, zad. 2 s. 70, zad. 4 s. 71, zad. 1 s. 72, zad. 2 s. 74, zad. 6 s. 77.

 

Test sprawdzający 5

Mówienie

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi ustnej wskazanych w PSO

 

Pisanie

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi pisemnej wskazanych w PSO

 

Rozumienie tekstu słuchanego i czytanego

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania rozumienia tekstu słuchanego/czytanego wskazanych w PSO

 

Zaliczenie wymagań

edukacyjnych w formie

testu wg kryteriów PSO

8

Rozdział 6

Kalender, Wetter und Ferien

‒  zna nazwy miesięcy i pórroku,

‒  opisuje krótko pogodę,

‒  pyta o datę urodzin i udziela informacji na ten temat,

‒  podaje datę urodzin,używając liczebnikówporządkowych,

‒  rozróżnia zapis daty i liczby,

‒  podaje terminyważniejszych świąt i wydarzeń w roku,

‒  zna nazwy środków transportu,

‒  mówi, czym dojeżdża do szkoły, a czym wybiera się na wakacje,

‒  zna wybrane nazwy miejsc wypoczynku,

‒  potrafi krótko powiedzieć, dokąd jedzie na wakacje, kiedy i czym,

‒  zna podstawowesłownictwo dotyczące formspędzania wolnego czasu,

‒  odpowiada na pytanie wohin, stosując przyimki:an, auf i in,

‒  zna i stosuje w krótkichwypowiedziach przyimkinach i zu,

‒  zna odmianę czasownikówzwrotnych: sichtreffen, sichsonnen, sichlangweilen i sichfreuen,

‒  potrafi wykorzystać informacjezaoisane na mapie,

‒  umie powiedzieć o wymarzonych wakacjach.

‒   samodzielnie tworzy wypowiedzi z zastosowaniem poznanego słownictwa

‒   opisuje pogodę, używając w zdaniu zwrotów opisujących zjawiska atmosferyczne,

‒   podaje daty, używając poprawnych form liczebników porządkowych,

‒   podaje swoją datę urodzin i daty urodzin innych osób,

‒   zna nazwy świąt i wydarzeń w roku w Polsce i Niemczech,

‒   opisuje różne miejsca wypoczynku,

‒   opowiada, dokąd, czym i kiedy jedzie na wakacje, dlaczego, jaka jest tam pogoda i co się tam robi,

‒   stosuje poprawnie w wypowiedziach przyimki an, auf, in, nach i zu,

‒   stosuje w zdaniach poprawne formy czasowników zwrotnych,

‒   mówi o swoich zajęciach w czasie wolnym oraz o zajęciach innych osób,

‒   artykułuje poprawnie wyrazy poznane na lekcji, m.in. w których występują głoski: t, tt i th.

Podręcznik

rozdział 6: lekcje 1−4,

FOKUS – Wiederholung,

Miniwörterbuch, Aktivwörterbuch,Grammatik kompakt!,s. 82–94

 

Zeszyt ćwiczeń

rozdział 6: lekcje 1−4,

FOKUS– Wiederholung,

Kommunikation kompakt!,  Grammatikkompakt! – ÜBUNGEN,

Keine Angst vor dem Test!,s. 86–100

 

Nagrania pod kodami QR

 

Bank pomysłów:

ćwiczenia uzupełniające oraz dla uczniów zdysfunkcjami i o

podwyższonym stopniu trudności, gry językowe

 

dlanauczyciela.pl

stronainternetowa dla nauczycieli z materiałami dodatkowymi

Zadania w podręczniku

sprawdzające umiejętność mówienia: zad. 1, 2, 3 s. 82, zad. 6 s. 83, zad. 2, 3, 4 s. 84, zad. 5, 6 s. 85, zad. 1 s. 86, zad. 2, 4 s. 87, zad. 1, 3 s. 88, zad. 6 s. 89, zad. 3 s. 90, zad. 7 s. 91.

 

Zadania w podręczniku

sprawdzające umiejętność pisania: zad. 1 s. 84, zad. 5, 7 s. 85, zad. 4 s. 87, zad. 2 s. 88, zad. 5 s. 89, zad. 1 s. 90, zad. 4, 5 s. 91.

 

Zadania pisemne sprawdzające stopień opanowania struktur gramatycznych i słownictwa z lekcji 1−4: zeszyt ćwiczeń.

 

Zadania sprawdzające

szczegółowe, selektywne i globalne rozumienie tekstu czytanego i słuchanego: zad. 1 s. 82, zad. 4, 5 s. 83, zad. 2, 3 s. 87, zad. 4 s. 89, zad. 2 s. 90, zad. 6 s. 91.

 

Test sprawdzający 6

Mówienie

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi ustnej wskazanych w PSO

 

Pisanie

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi pisemnej wskazanych w PSO

 

Rozumienie tekstu słuchanego i czytanego

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania rozumienia tekstu słuchanego/czytanego wskazanych w PSO

 

Zaliczenie wymagań

edukacyjnych w formie

testu wg kryteriów PSO

8

 

 

PLAN WYNIKOWY „DEUTSCH! KOMPAKT NEU”

 

JĘZYK NIEMIECKI DLA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

(II etap edukacyjny, klasa VIII)

 

Treści nauczania / temat rozdziału

Wymagania edukacyjne

Środki dydaktyczne / materiał nauczania

Procedury sprawdzania i oceniania ucznia

Liczba godz. lekc.

podstawowe (P)

ponadpodstawowe (PP)

Zadania sprawdzające

Kryteria sukcesu (wskaźniki)

Uczeń:

Uczeń:

Starter

(Starter)

‒  odpowiada na pytania na podstawie mapy Niemiec, zdjęć i róży wiatrów,

‒  rozumie globalnie tekst słuchany,

‒  przedstawia się i mówi, co je i pije na śniadanie,

‒  przyporządkowuje miejsca zamieszkania właściwym osobom,

‒  znajduje w tekście czytanym odpowiednie informacje,

‒  zna nazwy przedmiotów i przyborów szkolnych,

‒  odpowiada na pytania do tekstu czytanego na temat przedmiotów i przyborów szkolnych,

‒  odpowiada na pytania, uzupełniając zdania brakującymi informacjami,

‒  na podstawie słuchanego tekstu wynajduje w zdaniach nieprawdziwe informacje,

‒  odpowiada na pytania do tekstu czytanego na temat ulubionego dnia,

‒  znajduje w tekście zapis słowny podanych liczbowo godzin,

‒  uzupełnia zwroty brakującymi czasownikami na podstawie tekstu,

‒  układa zwroty na temat czynności dnia codziennego we właściwej kolejności,

‒  odpowiada na pytania dotyczące terminów na podstawie tabeli według podanego wzoru,

‒  przyporządkowuje zdjęciom podane podpisy,

‒  uzupełnia zdania podanymi informacjami,

‒  na podstawie wysłuchanego audiobloga uzupełnia terminarz brakującymi informacjami,

‒  na podstawie wysłuchanego audiobloga uzupełnia plan lekcji brakującymi nazwami przedmiotów i zajęć szkolnych,

‒  na podstawie wysłuchanego audiobloga decyduje, które odpowiedzi są zgodne z treścią Nagrania, audioblogi,

‒  odmienia czasowniki w czasie teraźniejszym,

‒  zna rodzajniki określone i nieokreślone, zaimki dzierżawcze i przeczenie kein w mianowniku i bierniku,

‒  zna rodzaje negacji w zdaniu niemieckim,

‒  zna czasowniki rozdzielnie złożone i zasadę ich użycia w zdaniu,

‒  zna czasowniki zwrotne i odmianę zaimka zwrotnego.

‒  odpowiada pełnaymi zdaniami na pytania na podstawie mapy Niemiec, zdjęć i róży wiatrów,

‒  przedstawia się i mówi, co zwykle je i pije na śniadanie,

‒  mówi, w jakich częściach Niemiec mieszkają podane osoby na podstawie wysłuchanego tekstu,

‒  potrafi przedstawić osoby na podstawie przeczytanego tekstu, opowiedzieć, co jedzą chętnie, chętniej i najchętniej,

‒  mówi, jakie przedmioty szkolne ma w poszczególne dni tygodnia i w związku z tym jakich przyborów szkolnych (nie) potrzebuje,

‒  potrafi skorygować nieprawdziwe informacje w zdaniach i podać poprawne,

‒  przygotowuje z kolegą/koleżanką plakat o wybranym przedmiocie szkolnym i na podstawie plakatu opowiada o tym przedmiocie,

‒  odpowiada pełnymi zdaniami na pytania do tekstu,

‒  potrafi zapisać słownie podane godziny,

‒  zna czasowniki rozdzielnie złożone i zwroty dotyczące czynności dnia codziennego i poprawnie stosuje je w swoich wypowiedziach,

‒  potrafi opisać przebieg dnia,

‒  rozmawia o terminach,

‒  nazywa polskie słodycze i wypieki,

‒  opowiada o początku roku szkolnego Iva na podstawie wysłuchanego audiobloga,

‒  odpowiada pełnymi zdaniami na pytania do audiobloga,

‒  poprawnie stosuje w wypowiedziach czasowniki regularne, nieregularne, rozdzielnie złożone i zwrotne w czasie teraźniejszym,

‒  poprawnie stosuje w wypowiedziach rodzajniki określone i nieokreślone, zaimki dzierżawcze i przeczenie keinw mianowniku i bierniku,

‒  poprawnie stosuje przeczenia w zdaniach,

‒  rozmawia na temat ulubionych potraw i napojów,

‒  rozmawia na temat planu lekcji i przedmiotów szkolnych.

 

Podręcznik

rozdział 1: lekcje 1−3,

FOKUS – Wiederholung, Miniwörterbuch, Aktivwörterbuch,

Grammatikkompakt!,

Mehr wissen = Mehr können

 

Zeszytćwiczeń

rozdział 1: lekcje 1−3,

FOKUS– Wiederholung, Kommunikation kompakt!, Grammatik kompakt! – ÜBUNGEN, KeineAngst vordem Test!

 

Nagrania, audioblogi

 

Bank pomysłów:

ćwiczenia uzupełniające oraz dla uczniów zdysfunkcjami i o

podwyższonym stopniu trudności, gry językowe

 

dlanauczyciela.pl – strona internetowa dla nauczycieli z testami i kartkówkami o podstawowym i obniżonym stopniu trudności oraz materiałami dodatkowymi

Zadania w podręczniku

sprawdzające umiejętność mówienia: zad. 1 s. 10, zad. 3 s. 10, zad. 5C s. 11, zad. 1 s. 12, zad. 5 s. 13, zad. 4 s. 15, zad. 2 s. 16, zad. 5 s. 17.

 

Zadania w podręczniku

sprawdzające umiejętność pisania: zad. 3 s. 13, zad. 2 s. 15, zad. 2 s. 16 , zad. 3 s. 16.

 

Zadania pisemne sprawdzające stopień opanowania struktur gramatycznych i słownictwa z lekcji 1−4: zeszyt ćwiczeń.

 

Zadania sprawdzające

szczegółowe, selektywne i globalne rozumienie tekstu czytanego i słuchanego: zad. 2 s. 10, zad. 4 s. 11, zad. 5 s. 11, zad. 2 s. 12, zad. 4 s. 13, zad. 1 s. 14, zad. 3 s. 15, zad. 1 s. 16, zad. 4 s. 16, zad. 5 s. 17, zad. 6 s. 17.

 

Test sprawdzający 1

Mówienie

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi ustnej wskazanych w PO

 

Pisanie

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi pisemnej wskazanych w PO

 

Rozumienie tekstu słuchanego i czytanego

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania rozumienia tekstu słuchanego/czytanego wskazanych w PO

 

Zaliczenie wymagań

edukacyjnych w formie

testu wg kryteriów PO

 

8

Rozdział 2

Leute um mich herum

(Ludziewokółmnie)

 

‒  potrafi się przedstawić i podać kilka informacji o sobie,

‒  potrafi stworzyć mapę myśli ze swoimi danymi,

‒  potrafi tworzyć dialogi wg przykładu, stosując wyrazy i wyrażenia poznane na lekcji,

‒  uzupełnia tekst podanymi informacjami,

‒  potrafi wyrazić swoją opinię o nauczycielach oraz kolegach i koleżankach z klasy,

‒  przyporządkowuje zwrotom znaki zakazu,

‒  potrafi powiedzieć, co wolno, a czego nie wolno robić,

‒  potrafi właściwie przyporządkować informacje piktogramom,

‒  zna nazwy miejsc spędzania ferii jesiennych,

‒  rozumie globalnie tekst słuchany,

‒  potrafi właściwie  przyporządkować tekstom podane informacje,

‒  potrafi utworzyć dialog wg przykładu i podanych informacji,

‒  umie powiedzieć, gdzie ktoś byłw czasie ferii jesiennych, co tam robił i jaka była wtedy pogoda,

‒  na podstawie wysłuchanego audiobloga decyduje, które zdania są prawdziwe, a które nie,

‒  na podstawie wysłuchanego audiobloga uzupełnia tekst brakującymi wyrazami,

‒  odmienia czasownik haben i sein w czasie teraźniejszym Präsen,

‒  zna odmianę czasownika sein w czasie przeszłym Präteritum,

‒  zna zasady tworzenia czasu przeszłego Perfekt,

‒  odmienia czasowniki modalne w czasie teraźniejszym Präsens,

‒  zna przyimki an,auf,bei i in w połączeniu z celownikiem,

‒  pisze e-mail, w którym krótko informuje o swoich wakacjach.

 

‒   potrafi przedstawić się i opowiedzieć o sobie,

‒   informuje o swoich umiejętnościach i zainteresowaniach,

‒   opisuje ludzi ze swojego otoczenia,

‒   pyta o opinię na temat nauczycieli oraz kolegów i koleżanek z klasy,

‒   wyraża opinię o swoich nauczycielach oraz kolegach i koleżankach z klasy,

‒   informuje o tym, co wolno i czego nie wolno,

‒   nazywa i poprawnie zapisuje miejsca spędzania ferii jesiennych,

‒   mówi, gdzie ktoś był w czasie ferii jesiennych, co tam robił i jak była wtedy pogoda,

‒   na podstawie wysłuchanego audiobloga odpowiada pełnymi zdaniami na pytania,

‒   na podstawie wysłuchanego audiobloga mówi, co jest zabronione w szkole Iva,

‒   stosuje przyimki an,auf,bei i in z celownikiem,

‒   stosuje w wypowiedziach czasownik sein w czasie przeszłym prostym Präteritum.

‒   tworzy czas przeszły Perfekt,

‒   stosuje w wypowiedziach zaimki osobowe w bierniku

‒   stosuje w wypowiedziach czasowniki modalne.

Podręcznik

rozdział 2: lekcje 1−4,

FOKUS – Wiederholung, Miniwörterbuch, Aktivwörterbuch,

Grammatikkompakt!,

Mehr wissen = Mehr können

 

Zeszytćwiczeń

rozdział 2: lekcje 1−4,

FOKUS – Wiederholung, Kommunikation kompakt!, Grammatik kompakt! – ÜBUNGEN, Keine Angst vor dem Test!

 

Nagrania, audioblogi

 

Bank pomysłów:

ćwiczenia uzupełniające oraz dla uczniów zdysfunkcjami i o

podwyższonym stopniu trudności, gry językowe

 

dlanauczyciela.pl – strona internetowa dla nauczycieli z testami i kartkówkami o podstawowym i obniżonym stopniu trudności oraz materiałami dodatkowymi

Zadania w podręczniku

sprawdzające umiejętność mówienia: zad. 3 s. 23, zad. 6 s. 25, zad. 7 s. 25, zad. 5 s. 27, zad. 3 s. 28, zad. 5 s. 29, zad. 7 s. 29, zad. 1 s. 30, zad. 4 s. 31.

 

Zadania w podręczniku

sprawdzające umiejętność pisania: zad. 1B s. 22, zad. 1 s. 24, zad. 4 s. 24, zad. 2B s. 26, zad. 4 s. 27, zad. 6 s. 29, zad. 2 s. 30, zad. 3 s. 30.

 

Zadania pisemne sprawdzające stopień opanowania struktur gramatycznych i słownictwa z lekcji 1−4: zeszyt ćwiczeń.

 

Zadania sprawdzające

szczegółowe, selektywne i globalne rozumienie tekstu czytanego i słuchanego: zad. 1 s. 22, zad. 2 s. 23, zad. 2 s. 24, zad. 3 s. 24, zad. 5 s. 24, zad. 1 s. 26, zad. 2 s. 26, zad. 3 s. 27, zad. 1 s. 28, zad. 2 s. 28, zad. 4 s. 29, zad. 5 s. 31, zad. 6 s. 31, zad. 7 s. 31, zad. 8 s. 31.

 

Test sprawdzający 2

Mówienie

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi ustnej wskazanych w PO

 

Pisanie

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi pisemnej wskazanych w PO

 

Rozumienie tekstu słuchanego i czytanego

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania rozumienia tekstu słuchanego/czytanego wskazanych w PO

 

Zaliczenie wymagań

edukacyjnych w formie

testu wg kryteriów PO

9

Rozdział 3

PflichtundVergnügen

(Obowiązek i przyjemność)

‒  rozumie globalnie tekst słuchany,

‒  zna nazwy typowych czynności wykonywanych w weekend,

‒  potrafi tworzyć dialogi wg przykładu, stosując wyrazy i wyrażenia poznane na lekcji,

‒  informuje o swoich obowiązkach domowych w formie ustnej i pisemnej,

‒  potrafi przyporządkować piktogramomwyrażenia,

‒  pisze odpowiedź w formie krótkiej wiadomości tekstowej,

‒  zna nazwy czynności wykonywanych podczas imprezy,

‒  zna słownictwo typowe dla redagowania zaproszeń,

‒  wyraża opinię o imprezie,

‒  nazywa czynności dnia codziennego,

‒  potrafi przyporządkować tytuły tekstom,

‒  mówi, co robił rano,

‒  rozumie globalnie tekst czytany,

‒  zna nazwy form spędzania wolnego czasu,

‒  potrafi przyporządkować zdania ilustracjom,

‒  zna zasadę tworzenia zdań podrzędnych ze spójnikiem weil,

‒  zna zasady tworzenia czasu przeszłego Perfekt,

‒  zna kilka imiesłowów czasu przeszłego czasowników nieregularnych,

‒  zna zasadę tworzenia czasu przeszłego Perfekt z czasownikami posiłkowymi haben i sein,

‒  na podstawie wysłuchanego audiobloga przyporządkowuje zdaniom właściwe osoby,

‒  na podstawie wysłuchanego audiobloga łączy zdania za pomocą spójnika weil.

‒   tłumaczy tekst na język polski,

‒   odpowiada pełnymi zdaniami na pytania do tekstu,

‒   potrafi zaprosić na imprezę towarzyską,

‒   opowiada, co robił podczas imprezy,

‒   pyta o wrażenia po imprezie,

‒   informuje o swoich wrażeniach po imprezie,

‒   przedstawia fakty z przeszłości w formie ustnej i pisemnej,

‒   tworzy dialogi na temat spędzania wolnego czasu,

‒   tworzy zdania poboczne ze spójnikiem weil,

‒   stosuje w wypowiedziach czas przeszły Perfekt czasowników regularnych i nieregularnych,

‒   poprawnie używa czasu przeszłego Perfekt z czasownikami posiłkowymi haben i sein,

‒   na podstawie wysłuchanego audiobloga poprawia nieprawdziwe informacje w zdaniach,

‒   na podstawie wysłuchanego audiobloga odpowiada na pytania,

‒   pisze e-mail, w którym informuje o imprezie, na której ostatnio był.

 

Podręcznik

rozdział 3: lekcje 1−4,

FOKUS – Wiederholung, Miniwörterbuch, Aktivwörterbuch,

Grammatikkompakt!,

Mehr wissen = Mehr können

 

Zeszytćwiczeń

rozdział 3: lekcje1−4,

FOKUS – Wiederholung, Kommunikation kompakt!, Grammatik kompakt! – ÜBUNGEN, Keine Angst vor dem Test!

 

Nagrania, audioblogi

 

Bank pomysłów:

ćwiczenia uzupełniające oraz dla uczniów zdysfunkcjami i o

podwyższonym stopniu trudności, gry językowe

 

dlanauczyciela.pl – strona internetowa dla nauczycieli z testami i kartkówkami o podstawowym i obniżonym stopniu trudności oraz materiałami dodatkowymi

Zadania w podręczniku

sprawdzające umiejętność mówienia: zad. 6 s. 37, zad. 2 s. 38, zad. 3 s. 39, zad. 4 s. 41, zad. 5 s. 41, zad. 4 s. 43, zad. 2 s. 44.

 

Zadania w podręczniku

sprawdzające umiejętność pisania: zad. 2. s. 36, zad. 3 s. 36, zad. 4 s. 39, zad. 5 s. 39, zad. 3 s. 41, zad. 6 s. 41, zad. 2 s. 43, zad. 3 s. 43,  zad. 3 s. 44.

 

Zadania pisemne sprawdzające stopień opanowania struktur gramatycznych i słownictwa z lekcji 1−4: zeszyt ćwiczeń.

 

Zadania sprawdzające

szczegółowe, selektywne i globalne rozumienie tekstu czytanego i słuchanego: zad. 1 s. 36, zad. 4 s. 37, zad. 5 s. 37, zad. 1 s. 38, zad. 1 s. 40, zad. 2 s. 40, zad. 1 s. 42, zad, 1 s. 44, zad. 4 s. 44, zad. 5 s. 45.

 

Test sprawdzający 3

Mówienie

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi ustnej wskazanych w PO

 

Pisanie

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi pisemnej wskazanych w PO

 

Rozumienie tekstu słuchanego i czytanego

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania rozumienia tekstu słuchanego/czytanego wskazanych w PO

 

Zaliczenie wymagań

edukacyjnych w formie

testu wg kryteriów PO

9

Rozdział 4

Immer gesund und fit

(Zawszezdrowy i sprawny)

‒  zna nazwy części ciała,

‒  umie narysować ilustrację do wierszyka o częściach ciała,

‒  uzupełnia zdania idiomami i rzeczownikami złożonymi zawierającymi nazwy części ciała,

‒  zna nazwy kilku chorób i dolegliwości,

‒  umie napisać wiadomość z życzeniami szybkiego powrotu do zdrowia,

‒  rozumie globalnie tekst słuchany,

‒  zna zasadę tworzenia zdań ze spójnikiem dass,

‒  zna zasady tworzenia trybu rozkazującego Imperativ,

‒  formułuje proste polecenia i na nie reaguje,

‒  zna nazwy dyscyplin sportowych,

‒  zna nazwy obiektów sportowych,

‒  potrafi przyporządkować piktogramom właściwe nazwy dyscyplin sportowych,

‒  potrafi przyporządkować dźwięk właściwej dyscyplinie sportowej,

‒  mówi, jaki sport uprawia, gdzie i jaki sprzęt jest mu do tego potrzebny,

‒  umie zastosować konstrukcję z zaimkiem nieosobowym man,

‒  na podstawie podanych informacji formułuje wpis na blogu dotyczący gry w piłkę,

‒  na podstawie wysłuchanego audiobloga przyporządkowuje zdjęciom imiona i odpowiada na pytania,

‒  na podstawie wysłuchanego audiobloga ustala właściwą kolejność zdań.

‒   nazywa i poprawnie zapisuje nazwy części ciała,

‒   recytuje wierszyk o częściach ciała,

‒   posługuje się idiomami oraz rzeczownikami złożonymi zawierającymi nazwy części ciała,

‒   mówi, co mu dolega,

‒   rozmawia o chorobach i dolegliwościach,

‒   podaje powód nieobecności,

‒   pyta o samopoczucie,

‒   przekazuje informacje, stosując spójnik dass,

‒   stosuje w wypowiedziach czasownik haben w czasie przeszłym prostym Präteritum,

‒   formułuje polecenia i na nie reaguje,

‒   tworzy tryb rozkazujący Imperativ,

‒   nazywa i poprawnie zapisuje dyscypliny sportowe oraz obiekty sportowe,

‒   rozmawia o aktywności fizycznej

‒   przygotowuje program ćwiczeń sportowych dla klasy,

‒   na podstawie wysłuchanego audiobloga odpowiada na pytania.

Podręcznik

rozdział 4: lekcje 1−4,

FOKUS – Wiederholung, Miniwörterbuch,Aktivwörterbuch,

Grammatikkompakt!,

Mehr wissen = Mehr können

 

Zeszytćwiczeń

rozdział 4: lekcje 1−4,

FOKUS – Wiederholung, Kommunikation kompakt!, Grammatik kompakt! – ÜBUNGEN, Keine Angst vor dem Test!

 

Nagrania, audioblogi

 

Bank pomysłów:

ćwiczenia uzupełniające oraz dla uczniów zdysfunkcjami i o

podwyższonym stopniu trudności, gry językowe

 

dlanauczyciela.pl – strona internetowa dla nauczycieli z testami i kartkówkami o podstawowym i obniżonym stopniu trudności oraz materiałami dodatkowymi

Zadania w podręczniku

sprawdzające umiejętność mówienia: zad. 1 s. 52, zad. 2 s. 52, zad. 3 s. 52, zad. 2 s. 54, zad. 4 s. 55, zad. 1 s. 56, zad. 5 s. 57, zad. 4 s. 59, zad. 5 s. 59, zad. 3 s. 60.

 

Zadania w podręczniku

sprawdzające umiejętność pisania: zad. 5 s. 53, zad. 3B s. 54, zad. 4B s. 55, zad. 2 s. 56, zad. 3. s, 56, zad. 7 s. 57, zad. 1 s. 60, zad. 4 s. 60, zad. 5 s. 61.

 

Zadania pisemne sprawdzające stopień opanowania struktur gramatycznych i słownictwa z lekcji 1−4: zeszyt ćwiczeń.

 

Zadania sprawdzające

szczegółowe, selektywne i globalne rozumienie tekstu czytanego i słuchanego: zad. 4 s. 53, zad. 6 s. 53, zad. 1 s. 54, zad. 3 s. 54, zad. 4 s. 57, zad. 6 s. 57, zad. 1 s. 58, zad. 2 s. 58, zad. 3 s. 58, zad. 2 s. 60, zad. 6 s. 61, zad. 7 s. 61, zad. 8 s. 61.

 

Test sprawdzający 4

Mówienie

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi ustnej wskazanych w PO

 

Pisanie

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi pisemnej wskazanych w PO

 

Rozumienie tekstu słuchanego i czytanego

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania rozumienia tekstu słuchanego/czytanego wskazanych w PO

 

Zaliczenie wymagań

edukacyjnych w formie

testu wg kryteriów PO

9

Rozdział 5

MeinZuhause

(Mój dom)

‒  potrafi przyporządkować niemieckim życzeniom i pozdrowieniom ich polskie odpowiedniki,

‒  potrafi tworzyć dialogi wg przykładu, stosując wyrazy i wyrażenia poznane na lekcji,

‒  umie podać adres i adres e-mailowy,

‒  rozumie globalnie tekst słuchany,

‒  literuje wyrazy polskie i niemieckie,

‒  zna nazwy pomieszczeń i czynności w nich wykonywanych,

‒  zna nazwy mebli i sprzętów domowych,

‒  znaprzyimkiłączącesię z celownikiem: an, auf, gegenüber, hinter, in, neben, vor, über, unter, zwischen,

‒  znadopełniaczrzeczownika,

‒  na podstawie wysłuchanego audiobloga przyporządkowuje miejscom właściwe sprzęty,

‒  na podstawie wysłuchanego audiobloga uzupełnia zdania brakującymi wyrazami.

 

‒   potrafi złożyć życzenia i na nie odpowiedzieć,

‒   nazywa elementy adresu i adresu e-mailowego,

‒   podaje i poprawnie zapisuje adres,

‒   poprawnie literuje wyrazy polskie i niemieckie,

‒   nazywa pomieszczenia w mieszkaniu i mówi, co w nich wykonuje,

‒   stosuje w wypowiedziach dopełniacz rzeczownika,

‒   nazywa meble i sprzęty domowe i poprawnie je zapisuje,

‒   określa położenie osób i rzeczy,

‒   opisuje wybrane pomieszczenie,

‒   stosuje przyimki określające położenie z celownikiem,

‒   na podstawie wysłuchanego audiobloga odpowiada na pytania,

‒   na podstawie wysłuchanego audioblogapoprawia nieprawdziwe informacje w zdaniach.

Podręcznik

rozdział 5: lekcje 1−4,

FOKUS – Wiederholung, Miniwörterbuch, Aktivwörterbuch,

Grammatikkompakt!,

Mehr wissen = Mehr können

 

Zeszytćwiczeń

rozdział 5: lekcje 1−4,

FOKUS – Wiederholung, Kommunikation kompakt!, Grammatik kompakt! – ÜBUNGEN, Keine Angst vor dem Test!

 

Nagrania, audioblogi

 

Bank pomysłów:

ćwiczenia uzupełniające oraz dla uczniów zdysfunkcjami i o

podwyższonym stopniu trudności, gry językowe

 

dlanauczyciela.pl – strona internetowa dla nauczycieli z testami i kartkówkami o podstawowym i obniżonym stopniu trudności oraz materiałami dodatkowymi

Zadania w podręczniku

sprawdzające umiejętność mówienia: zad. 1 s. 66, zad. 2 s. 66, zad. 6 s. 67, zad. 2 s. 68, zad. 1 s. 70, zad. 2 s. 70, zad. 5 s. 71, zad. 6 s. 71, zad. 2 s. 72, zad. 5 s. 73.

 

Zadania w podręczniku

sprawdzające umiejętność pisania: zad. 4 s. 66, zad. 3 s. 69, zad. 5 s. 69, zad. 3 s. 70, zad. 4 s. 71, zad. 1 s. 72, zad. 2B s. 72,  zad. 1 s. 74, zad. 2 s. 74, zad. 3 s. 74, zad. 7A s. 75.

 

Zadania pisemne sprawdzające stopień opanowania struktur gramatycznych i słownictwa z lekcji 1−4:zeszyt ćwiczeń.

 

Zadania sprawdzające

szczegółowe, selektywne i globalne rozumienie tekstu czytanego i słuchanego: zad. 3 s. 66, zad. 5 s. 67, zad. 1 s. 68, zad. 4 s. 69, zad. 3 s. 73, zad. 4 s. 73, zad. 4 s. 74, zad. 5 s. 74, zad. 6. s. 75, zad. 7B, C s. 75, zad. 8 s. 75. 

 

Test sprawdzający 5

Mówienie

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi ustnej wskazanych w PO

 

Pisanie

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi pisemnej wskazanych w PO

 

Rozumienie tekstu słuchanego i czytanego

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania rozumienia tekstu słuchanego/czytanego wskazanych w PO

 

Zaliczenie wymagań

edukacyjnych w formie

testu wg kryteriów PO

9

Rozdział 6

Alle Wege führen zum Ziel

(Wszystkie ścieżki prowadzą do celu)

‒  rozumie globalnie tekst słuchany,

‒  uzupełnia zdania brakującymi informacjami na podstawie wysłuchanego tekstu,

‒  tworzy zdania opisujące kierunek i położenie wg podanego przykładu,

‒  tworzy dialogi wg podanego przykładu, wykorzystując przy tym podane słownictwo,

‒  zna nazwy wybranych budynków i miejsc w mieście,

‒  na podstawie wysłuchanego tekstu potrafi powiedzieć, gdzie znajdują się osoby,

‒  przyporządkowuje ilustracje odpowiednim wersom wiersza,

‒  znajduje na mapie miejsca,

‒  tłumaczy zdania opisujące położenie na język niemiecki,

‒  przyporządkowuje podane słownictwo piktogramom,

‒  odpowiada na pytania na podstawie planu miasta,

‒  pyta i odpowiada na pytania o drogę, wykorzystując podane słownictwo,

‒  na podstawie tekstu słuchanego przyporządkowuje propozycje spędzenia czasu właściwym imionom,

‒  na podstawie tekstu słuchanego przyporządkowuje tekstom brakujące fragmenty,

‒  układa zdania na temat tego, co zamierza robić w czasie wycieczki lub w czasie zastępstwa, wykorzystując przy tym podane początki zdań i przykładowe słownictwo,

‒  przyporządkowuje zwroty pojęciom nadrzędnym,

‒  zna słownictwo dotyczące składania, przyjmowania i odrzucania propozycji,

‒  uzupełnia dialog na podstawie podanych informacji,

‒  tworzy konstrukcje bezokolicznikowe z zu wg podanego przykładu,

‒  na podstawie wysłuchanego audiobloga układa informacje we właściwej kolejności, a następnie uzupełnia nimi podane zdania,

‒  na podstawie wysłuchanego audiobloga decyduje, które informacje są zgodne z treścią Nagrania, audioblogi,

‒  przyporządkowuje podpisy zdjęciom,

‒  zna przyimki łączące się z biernikiem przy opisie kierunku umieszczania przedmiotów,

‒  zna zasadę tworzenia zdań opisujących kierunek umieszczania przedmiotów,

‒  zna przyimki stosowane przy pytaniach o drogę i opisie drogi,

‒  zna zasadę tworzenia konstrukcji bezokolicznikowych z zu,

‒  przyporządkować miejsca właściwym dialogom na podstawie wysłuchanych tekstów,

‒  ułożyć zdania dialogów we właściwej kolejności.

‒  mówi, gdzie umieszcza przedmioty i gdzie się one znajdują, stosując przy tym poprawnie przyimki łączące się z biernikiem i celownikiem,

‒  nazywa budynki i miejsca w mieście,

‒  recytuje wiersz,

‒  opisuje położenie miejsc w mieście,

‒  pyta o drogę i dokładnie ją opisuje,

‒  mówi, co zamierza robić w czasie wycieczki lub w czasie zastępstwa w szkole,

‒  składa, przyjmuje i odrzuca propozycje, negocjuje, stosując przy tym różnorodne słownictwo,

‒  stosuje w wypowiedziach konstrukcje bezokolicznikowe z zu,

‒  zna nazwy atrakcji turystycznych Hamburga,

‒  pytać i odpowiadać na pytania o miejsca w szkole.

Podręcznik

rozdział 6: lekcje 1−4,

FOKUS – Wiederholung, Miniwörterbuch, Aktivwörterbuch,

Grammatikkompakt!,

Mehr wissen = Mehr können

 

Zeszytćwiczeń

rozdział 6: lekcje 1−4,

FOKUS – Wiederholung, Kommunikation kompakt!, Grammatik kompakt! – ÜBUNGEN, Keine Angst vor dem Test!

 

Nagrania, audioblogi

 

Bank pomysłów:

ćwiczenia uzupełniające oraz dla uczniów zdysfunkcjami i o

podwyższonym stopniu trudności, gry językowe

 

dlanauczyciela.pl – strona internetowa dla nauczycieli z testami i kartkówkami o podstawowym i obniżonym stopniu trudności oraz materiałami dodatkowymi

Zadania w podręczniku

sprawdzające umiejętność mówienia: zad. 2 s. 80, zad. 4 s. 81, zad. 1 s. 82, zad. 2 s. 82, zad. 1 s. 84, zad. 3 s. 84, zad. 6 s. 85, zad. 3 s. 86, zad. 5 s. 87, zad. 4 s. 88,

 

Zadania w podręczniku

sprawdzające umiejętność pisania: zad. 3 s. 81, zad. 6 s. 83, zad. 5 s. 85, zad. 1 s. 86, zad. 1 s. 88, zad. 2 s. 88, zad. 5 s. 89.

 

Zadania pisemne sprawdzające stopień opanowania struktur gramatycznych i słownictwa z lekcji 1−4: zeszyt ćwiczeń.

 

Zadania sprawdzające

szczegółowe, selektywne i globalne rozumienie tekstu czytanego i słuchanego: zad. 1 s. 80, zad. 3 s. 83, zad. 4 s. 83, zad. 5 s. 83, zad. 2 s. 84, zad. 4 s. 85, zad. 1 s. 86, zad. 2 s. 86, zad. 4 s. 87, zad. 3 s. 88, zad. 6 s. 89, zad. 7 s. 89, zad. 8 s. 89.

 

Test sprawdzający 6

Mówienie

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi ustnej wskazanych w PO

 

Pisanie

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania wypowiedzi pisemnej wskazanych w PO

 

Rozumienie tekstu słuchanego i czytanego

wynik punktowy osiągnięty przez ucznia wg kryteriów oceniania rozumienia tekstu słuchanego/czytanego wskazanych w PO

 

Zaliczenie wymagań

edukacyjnych w formie

testu wg kryteriów PO

9